Cechy inteligentnych dzieci. 5 oznak wysokiego IQ u najmłodszych

Eksperci wyróżniają pięć kluczowych cech, które charakteryzują dzieci o wysokim ilorazie inteligencji.
Powszechnie uważa się, że najmądrzejsze dzieci spędzają całe dnie z książkami i unikają zabaw z rówieśnikami. To błędne przekonanie! Bystre maluchy nieustannie chcą być aktywne.
Już jako niemowlęta wyciągają rączki do rodziców, szybko uczą się zmieniać pozycję i próbują stawać na nóżkach. Wszystko to wynika z ciekawości - zarówno własnego ciała, jak i otaczającego świata.
Dzieci o wysokiej inteligencji pragną sprawdzić:
Inteligentne i ciekawskie dziecko chce wiedzieć wszystko natychmiast. Nic dziwnego, że szybko dochodzi do wniosku, iż najprostszą drogą do otrzymania odpowiedzi jest nauka mówienia.
Czasem język niemowlaka może wydawać się rodzicom niezrozumiałą zlepką sylab. Kluczowe jest jednak obserwowanie małego odkrywcy. Prawdopodobnie sylaby, stęknięcia i wskazywania są silnie połączone z konkretnymi przedmiotami lub zagadnieniami.
Zwykłe "brum" wypowiadane przy aucie i wskazywanie sygnalizacji świetlnej może oznaczać, że dziecko już pojęło sytuację kierowania ruchem drogowym.
Jeśli masz w domu inteligentne dziecko, z pewnością wciąż zaskakuje cię jego pamięć. Przypomina sobie fakty, daty otrzymania zabawek czy lokalizacje odwiedzanych miejsc z niesamowitą precyzją.
Dzieci o wysokim ilorazie inteligencji nie mają problemów z zapamiętywaniem:
Dzieci o dużej inteligencji uwielbiają się uczyć i nie mają problemów z nawałem prac domowych. Wykonują projekty na dodatkową ocenę i zgłaszają się na przewodniczącego klasy, bo po prostu kochają odrabiać lekcje za innych.
Dziecko z takimi predyspozycjami:
Pamiętasz pierwszy punkt? Inteligentne dziecko nie lubi bezczynności, ale to wcale nie oznacza, że ma ochotę na gry zespołowe. Wiele mądrych dzieci woli samotną zabawę, ponieważ mają wtedy okazję skupić się na swoich przemyśleniach, wyobrażeniach i celach.
To zdecydowanie pasuje do uczestnika teleturnieju "1 z 10", który nie pozwolił rywalom odpowiedzieć na ani jedno pytanie, przejmując wszystkie zagadnienia na siebie.
Obserwowanie tych cech u swojego dziecka może być pierwszym krokiem do rozpoznania jego wyjątkowych zdolności i odpowiedniego wsparcia w rozwoju.