Jak zacząć myśleć o sobie, zanim zaczniemy myśleć o innych - czyli 3 sposoby na zadbanie o siebie!

3 wskazówki dotyczących samoopieki
Jak zacząć myśleć o sobie, zanim zaczniemy myśleć o innych - czyli 3 sposoby na zadbanie o siebie!
fot. istock.com
05.01.2021
Dominika Stanisławska

Miniony rok pokazał, jak ważne jest dbanie o siebie. Rok 2021 utwierdzi nas tylko w tym, że jeśli chcemy być szczęśliwi i ze spokojem wychowywać dzieci trzeba na pierwszym miejscu postawić siebie. Jak zacząć myśleć o sobie, zanim zaczniemy myśleć o innych? Czy stawianie siebie na pierwszym miejscu czyni z nas egoistów? Dlaczego polskie mamy mają problemy z samoopieką?
Zobacz więcej: Najpiękniejsze plannery na 2021 rok [przegląd redakcji]

3 wskazówki dotyczących samoopieki

#1 Przejmij kontrolę nad emocjami

Zanim zaczniesz skupić się na awansie lub, co bardziej prawdopodobne w obecnych czasach, na uspokajaniu dzieci, pomyśl przez chwilę, jak wygląda reszta twojego życia. Skupiając się tylko na jednej rzeczy, rozwijamy się tylko na jednej płaszczyźnie, a pozostałe zaniedbujemy. Pomyśl przez chwilę, jak wygląda twoje życie uczuciowe, emocjonalne, towarzyskie, a następnie zadbaj o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne. Ludzie mają tendencję do skupiania swojej uwagi na złych wydarzeniach, zapominając o dobrych chwilach.
Ludzie mają tendencję do skupiania swojej uwagi na złych wydarzeniach, zapominając o dobrych chwilach.
fot. istock.com

#2 Stwórz zestaw ratunkowy

Błędem jest to, że nie zostawiamy sobie marginesu, co często prowadzi do tego, że dochodzimy do muru i nie wiemy, co dalej robić. Zamiast uderzać w niego głową, zrób krok w tył i spróbuj go przeskoczyć. Chociaż na początku może się to wydawać trudne, to z czasem zrozumiesz, jak ważny jest głęboki oddech. Aby móc się na chwilę odciąć od problemu stwórz sobie zestaw ratunkowy. Może to być dziennik, świece zapachowe i kadzidełka lub składanka ulubionych piosenek. Odpręż się w trudnej chwili i na spokojnie znajdź rozwiązanie.

#3 Wstań wcześniej

Wszystko robisz w biegu od samego rana, bo dzieci trzeba przygotować do nauki zdalnej. Na siebie nie wystarcza już czasu – a powinno. Jeśli wiesz, że nie wyrabiasz się rano (nawet jeśli partner ci pomaga), wstań wcześniej. Znajdziesz w ten sposób czas na zjedzenie spokojnie śniadania, wypicie kawy i przygotowanie się na kolejny dzień. Wczesne wstawania, to także chwila na pomedytowanie. Wiele osób wyobraża sobie medytację jako siedzenie przez godzinę, ale wcale nie musi tak być. Wystarczy 10 minut spędzone w ciszy przy posiłku.
Zobacz więcej: "W tym roku to już na pewno schudnę", dlaczego porzucamy nasze postanowienia noworoczne?

Wiele mam uważa, że nie potrzebują lub nie mają czasu na dbanie o siebie. Często kobiety boją się krytyki własnego środowiska, bo wszystko powinno być robione dla dzieci, a bycie matką oznacza bezgraniczne poświęcenie. To błędne myślenie, które unieszczęśliwia wiele kobiet. Warto pamiętać, że szczęśliwa mama, to szczęśliwe dziecko.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie