Podejmij wyzwanie i zbuduj formę do lata!

Jak szybko zorganizować sobie treningi?
Podejmij wyzwanie i zbuduj formę do lata!
fot. istock.com
22.03.2021
Dominika Stanisławska

Z tego artykuły dowiesz się m.in.

  • jak szybko zadbać o swoją formę;
  • jak ćwiczyć, aby zobaczyć efekty;
  • jak zbudować plan treningowy;
  • jak znaleźć odpowiednie ćwiczenia dla siebie.

Za chwilę wiosna, a po niej możemy się spodziewać szybkiego lata. Wiele z nas nadal ma zimowe ciałko, którego chciałoby się pozbyć, ale nie wie jak. Po ponad roku w pandemii chcemy czuć się dobrze i dobrze wyglądać. Jak to osiągnąć, gdy siłownie są zamknięte?
Zobacz wiecej: 
Tylko 4 tygodnie dzielą cię od seksownego brzucha!

Jak szybko zadbać o kondycję?

Według badań nie intensywność, a częstotliwość ma wpływ na budowanie kondycji i formy. Można spacerować codziennie po dwie godziny, a efekty przyjdą bardzo szybko. Na pewno jest to lepszy sposób, niż raz na miesiąc intensywny trening interwałowy. To, co także może pomóc, to skupianie się na całym ciele, a nie na poszczególnych partiach mięśni.

Odpowiedni plan treningowy pozwoli na zmotywowanie się i aktywność przez cały rok. Ekspert fitness i główny trener w programie “Harry’s Heroes”, Luke Worthington w wywiadzie dla Vogue opowiada o tym, jak powinien wyglądać prawidłowo przygotowany trening na cały tydzień.

Trening na cały tydzień

Poniedziałek: trening 1

Wtorek: Cardio o niskiej intensywności (spacer)

Środa: trening 2

Czwartek: Cardio o niskiej intensywności (spacer)

Piątek: trening 1

Sobota: Trening aerobowy o większej intensywności (rower)

Niedziela: Odpoczynek
Luke Worthington sugeruje, aby skupiać się na ćwiczeniach, które skupiają się na budowaniu tkanki mięśniowej, rozwijają naszą siłę i wymagają największej energii.
fot. istock.com

Jak znaleźć odpowiednie ćwiczenia dla siebie?

Luke Worthington sugeruje, aby skupiać się na ćwiczeniach, które opierają się na budowaniu tkanki mięśniowej, rozwijają naszą siłę i wymagają największej energii. Łączenie ćwiczeń, które są na dolne i górne partie ciała nie tylko pozwala na osiągnięcie szybkich efektów, ale także rozwija nasz układ oddechowy. Serce musi szybko pompować krew z dolnej partii ciała do górnej i odwrotnie, co przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej i rozwój mięśni - a właśnie o to chodzi przy budowaniu formy. Możesz łączyć ćwiczenia w superserie, czyli robić co drugi dzień ćwiczenia na dolne i górne części ciała, chwilę odpocząć i wszystko powtórzyć. Cardio przyspieszy regenerację i pozwoli pozbyć się zakwasów.
Zobacz więcej: 
Utrata wagi, czyli co poza ćwiczeniami może pomóc?

Jakie ćwiczenia nadają się na superserie?

Są to przede wszystkim pompki oraz martwy ciąg. Nie trzeba mieć dużego obciążenia, aby wykonać te aktywności. Wystarczy hantla 1kg lub dwie małe butelki wody. Do przysiadów w domu można użyć doniczki, aby mieć obciążenie, które będzie budować mięśnie. To, co również może pomóc, to gumy, które doskonale sprawdzą się do pracy na każdej partii ciała.

źródło: vogue.co.uk

Polecane wideo

Komentarze (2)
Ocena: 5 / 5
Ada (Ocena: 5) 26.03.2021 22:13
Lato coraz bliżej a mi znowu siłownie zamykają... Aby móc efektywnie ćwiczyć w domu zamówiłam sobie dzisiaj bieżnie z polskiego geekbuying. Fajnie bo cena niezła i mają tam szybką wysyłkę. Nie wiadomo jak długo wszystko będzie zamknięte więc dobrze będzie mieć taki sprzęt w domu
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 23.03.2021 09:15
Innym wartym uwagi suplementem na odchudzanie jest z pewnością figurena. Sama nie stosowałam, wiem jak działa bo stosowała koleżanka która od dawna miała problem z nadwagą. Ile schudła mi nie powiedziała ale widzę po niej że na prawdę sporo.
odpowiedz
Polecane dla Ciebie