Utrata wagi, czyli co poza ćwiczeniami może pomóc?

Jak odróżnić dobry plan odchudzania, od tego, który na pewno się nie powiedzie?
Utrata wagi, czyli co poza ćwiczeniami może pomóc?
fot. istock.com
19.03.2021
Dominika Stanisławska

Pełna świadomość i wiedza przy odchudzaniu pomagają w osiągnięciu celu, ale nie tylko one się liczą. Po drodze do wymarzonej figury i utraty zbędnych kilogramów dzieją się różne rzeczy, które mogą zaburzać całe przedsięwzięcie. Co robić, by pomóc samemu sobie w osiągnięciu celu? Jak być bardziej świadomym tego, co się dzieje?
Zobacz więcej: 
Ta jedna rzecz sabotuje twój proces chudnięcia

Co poza dietą, może pomóc w odchudzaniu?

#1 Rozpieść siebie samą

Nie chodzi tu o nagradzanie się słodkościami i porzucanie całego dnia ćwiczeń oraz diety. Zrób coś dla siebie. Może to być wizyta u fryzjera, gorąca kąpiel albo wypicie kawy w spokoju. Można także udać się na sesję do dietetyka, który pomoże w osiągnięciu celu. To także dobry moment, na dalsze motywowanie się do utraty wagi.
Można także udać się na sesję do dietetyka, który pomoże w osiągnięciu celu rozmową. To także dobry moment, na dalsze motywowanie się do utraty wagi.
fot. istock.com

#2 Bądź realistką co do celów

Każdy cel powinien być realny, bo w innym wypadku trudno będzie go osiągnąć. Jeśli dajemy sobie miesiąc na zgubienie 10 kilogramów może się okazać, że nie osiągniemy celu, co tylko nas zniechęci. Prawdziwy sukces przychodzi z czasem, a do tego potrzeba konsekwencji i pracy. Warto stawiać sobie małe cele, ale osiągać je szybciej. Jesteśmy wtedy bardziej zmotywowani do dalszej pracy.

#3 Bądź ze sobą uczciwa

Rygorystyczne diety często przynoszą efekt jojo zamiast zdrowia i radości. Z tego powodu lepiej ograniczyć jeden produkt niż porywać się z motyką na słońce. Co więcej, szybkie przechodzenie do restrykcyjnych diet powoduje, że już wieczorem zaczynamy podjadać, a po kilku dniach nagradzamy się ulubioną przekąską.

#4 Nie porównuj się z innymi

Twoja koleżanka osiągnęła spektakularne wyniki w miesiąc? To nic. Każdy organizm jest inny i inaczej reaguje na odchudzanie. U jednych kobiet ten proces przebiega szybciej, a u innych wolniej. Ustal, co jest dla ciebie najlepsze i tego się trzymaj. Przestań sprawdzać, co zadziałało u twoich znajomych, bo każdy organizm jest inny.
Zobacz więcej: 
TE toksyny tuczą - sprawdź na co uważać!

#5 Słuchaj samej siebie

Twój organizm wie, co jest dla niego najlepsze, a co mu może zaszkodzić. Gdy zwiększysz ilość błonnika w diecie twój organizm na początku będzie inaczej funkcjonował zanim się przyzwyczai. To samo z ćwiczeniami. Gdy po wielu latach spędzonych na siedzeniu zaczniesz się ruszać, twoje ciało będzie cię trochę boleć. Upewnij się wtedy, że zestaw ćwiczeń, który masz jest odpowiedni dla ciebie.

Polecane wideo

Komentarze (2)
Ocena: 5 / 5
Ala (Ocena: 5) 25.03.2021 22:31
Mi pomogła dieta i zmiana nawyków żywieniowych. Udało mi się, jak kupiłam sobie kilka zdrowych rzeczy na pyszneeko i tak powiększałam ten asortyment i teraz po czasie widzę, że udało mi się trochę zmienić te nawyki żywieniowe.
odpowiedz
Gosia (Ocena: 5) 22.03.2021 09:25
Mnie przede wszystkim pomaga dieta, picie dużej ilości cisowianki i ćwiczenia. Nauczyłam się jeść więcej owoców i warzyw. Nawet brukselka, której dawniej nie lubiłam okazała się smaczna.
odpowiedz
Polecane dla Ciebie