6 zdrowych sposobów na odzyskanie formy po ciąży

Zapamiętaj jedno, każda ciąża i poród są inne – nie ma jednego uniwersalnego podejścia.
6 zdrowych sposobów na odzyskanie formy po ciąży
fot. istock.com
09.11.2020
Katarzyna Lemanowicz

Wykorzystaj tych 6 wskazówek! Najważniejsze to czy w trakcie ciąży czy po porodzie, przed rozpoczęciem jakiejkolwiek formy aktywności, diety poradzić się i skonsultować z lekarzem.

Hilaria Baldwin, 2 żona Aleca Baldwina w maju tego roku urodziła ich 5 dziecko. I kiedy patrzymy na jej zdjęcia, na figurę trudno nam uwierzyć, że można być tak perfekcyjnym po tylu porodach. A jednak…!

Hilaria Baldwin o zdrowiu, treningach, kształtowaniu i trzymaniu formy wie sporo. Jest instruktorką jogi, trenerką fitness, autorką książki „The Living Clearly Method: 5 Principles for a Fit Body, Healthy Mind&Joyful Life.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

🚨Before you get all wild, it’s a bikini bottom. Since so many of you ask, my workout consists of 3 main things: yoga, running, and barre—specifically @physique57 💙. I have been working out in their studios since 2012 (purely as a fan, Ive never worked with them). Since Covid, I’m doing their online workouts—usually in my bathroom😂. I do this workout when I’m in my regular shape, while pregnant , and postpartum...Edu is 7 weeks now and it is helping me feel strong again. I say this because it truly is for every level. I love them so and believe so strongly in this workout. They asked me pass along a special that they are running: a monthly online workout for $15.99 (usually $24.99) with the code: HILARIABALDWIN. I’ll put the link in stories and on my profile (for a bit) to make it easy to find. I think you will really love it—I’m passionate about this workout and can say it helps me feel fit, healthy, and strong. And if you want to do this workout I’m showing, it’s 5-10 of each—repeat on the second side 🤍⭐️.

Post udostępniony przez Hilaria Thomas Baldwin (@hilariabaldwin)

Najważniejsza zasada w odzyskiwaniu formy po ciąży, czy dopiero jej kształtowaniu to słuchaj swojego ciała. Każda ciąża, poród, ciało jest inne – dlatego nie ma jednego uniwersalnego podejścia. Hilaria wyjaśnia, że jak urodziła Romeo, swoje czwarte dziecko, zachorowała na zapalenie płuc. Zdarza się, dlatego dla niej punktem wyjścia był 100% powrót do zdrowia,  i to jak się czuła i czy miała siłę na jakąkolwiek aktywność fizyczną. Dostosuj rytm dnia, plany do swojego samopoczucia.

Jak schudnąć po ciąży?

#1 Skoncentruj się

Nie kładź na sobie presji, przede wszystkim postaw na jakość wykonywanych ćwiczeń, a nie na ich ilość. Po pierwsze jako młodej mamie, ciężko będzie ci wygospodarować dużo czasu na trening, nie oszukujmy się! Dlatego lepiej zrobić trening z odpowiednim zaangażowaniem trenowanych mięśni, iść pobiegać 15 czy 20 minut 5 razy w tygodniu. Po prostu zacząć coś robić i nie zastanawiać się, że powinnaś dłużej, więcej. Ważne, żeby poświęcić trochę czas na pracę nad sylwetką – efekty przyjdą szybciej niż myślisz. 

Zobacz więcej: Chciałabym schudnąć po porodzie...

#2 Odejdź od idei rutyny

Hilaria jako profesjonalistka w dziedzinie fitness, zawsze podkreślała, że najlepszą rzeczą jaką możesz dla siebie zrobić, żeby szybko zobaczyć wyniki, to wykonywanie ćwiczeń o tej samej porze każdego dnia. Ale teraz jako mama czworga dzieci wie, że ten luksus zniknął. Tak naprawdę nie ma znaczenia czy masz jedno czy więcej dzieci. Nie zawsze jesteś w stanie ćwiczyć o tej samej godzinie. Ale co ważne, ustal priorytety. Oczywiście, dzieci i rodzina na pierwszym miejscu, ale twoje ciało, twoje samopoczucie jest równie ważne. Powiedz sobie, że musisz codziennie znaleźć choć chwilę na trening. Korzystaj z okazji, wykorzystuj chwilę drzemki dziecka na jogę, rozciąganie, bieganie, cokolwiek sprawia ci przyjemność.

#3 Wybierz trening, który sprawi ci największą frajdę

Im więcej dzieci, tym mniej masz ochotę na marnowanie czasu na aktywność, która nie sprawia ci przyjemności. Lubisz biegać? Wykorzystaj każdą wolną chwilę na jogging, załóż buty, strój, słuchawki, włącz ulubioną muzykę i daj się ponieść. Pielęgnuj w sobie pasję i nie pozwól jej odejść na dalszy plan. Uwielbiasz fitness – poświęć choć 15 minut na ulubioną sekwencję ruchów. Kolejna taktyka – aktywne 5 minut – nawet jeśli tylko tyle możesz wygospodarować – świetnie. Nie poddawaj się i nie obwiniaj, że powinnaś wykrzesać więcej czasu. W tym czasie możesz zrobić całkiem niezły trening brzucha, czy podnosić ciężary.

#4 Odżywiaj się zdrowo

Kiedy rodzi się dziecko, często jesteś przemęczona – a w zasadzie cały czas. Do tego dochodzi karmienie piersią. To tylko nieliczne sytuacje w macierzyństwie, które wymagają od ciebie odpowiednio zbilansowanej, pełnej składników odżywczych, witamin i minerałów diety. Dokonuj zdrowych wyborów, pozwól sobie na kawałek gorzkiej czekolady, ale następnego dnia zrób koktajl zielony naładowany mnóstwem wartościowych składników.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Muumu realness, bingo ready 👵🏼

Post udostępniony przez Hilaria Thomas Baldwin (@hilariabaldwin)

#5 Nie lekceważ wygody

Rób zakupy online, rób zapasy szczególnie tych produktów dzięki którym możesz przygotować zdrowy i pełnowartościowy posiłek: woda kokosowa, batony pełnoziarniste, kasze, hummus, świeże warzywa, oliwa z oliwek, przyprawy, z tych wszystkich składników przygotujesz pyszne przekąski, kiedy dopadnie cię głód.

Zobacz więcej: Dlaczego „coś” ciągle blokuje twoje poczucie szczęścia?

#6 Uwierz w siebie

Zapamiętaj, nigdy nie będziesz wystarczająco silna dla wszystkich, jeśli nie znajdziesz czasu dla siebie. Znajdź swój sposób na relaks: słuchanie muzyki, przeczytanie choć fragmentu ulubionej książki, bieganie, pływanie, rower – cokolwiek. Nawet jeśli masz tylko kilka minut – bądź w tym czasie egoistką i poświęć go tylko i wyłącznie dla siebie. To się opłaca

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie