To są najlepsze ćwiczenia dla kobiet!

Poznaj kilka ponadczasowych ćwiczeń, które nigdy nie wyjdą z mocy.
To są najlepsze ćwiczenia dla kobiet!
fot. istock.com
12.10.2020
Dominika Stanisławska

Trendy w fitnessie co i rusz się zmieniają. Jedne ćwiczenia odchodzą do lamusa, inne zostają z nami na zawsze. Specjaliści robią wszystko, aby jak najlepiej zadbać o kobiece ciała, jak najprostszymi sposobami. Poznaj kilka ponadczasowych ćwiczeń, które dają wspaniałe efekty.
Zobacz więcej: Skąd się bierze cellulit i czy faktycznie można się go pozbyć? Rozmawiamy z ekspertem!

Najlepsze ćwiczenia dla kobiet

Świeca

Ćwiczenie, które pozwala zachować sprawność dolnych mięśni brzucha. Unoszenie nóg to wysiłek dla dolnej partii ciała, nad którą kobiety zawsze najciężej pracują. Płaski brzuch i smukłe uda to marzenie każdej z nas. Niewiele osób wie, że jest jedna z trudniejszych pozycji w jodze, a jej wykonanie świadczy o niezwykłej elastyczności ciała oraz silnych mięśniach.
Unoszenie nóg to wysiłek dla dolnej partii ciała, nad którą kobiety zawsze najciężej pracują.
fot. istock.com

Skakanka

Zabawa z dzieciństwa to nie tylko wspomnienia, ale też szybkie spalanie kalorii. Dzięki skakance jesteśmy w stanie szybko się spocić i zrobić trening cardio. Co więcej, wzmacniamy nogi i pośladki. Ponadto zwiększa wydolność oddechową, poprawia krążenie. Wystarczy 15 minut skakania, aby w ciągu miesiąca odmienić ciało.

Martwy ciąg

Jest to jedno z najlepszych ćwiczeń, które angażują całe ciało do pracy. Aby zrobić martwy ciąg wystarczą dwie butelki wody i motywacja, bo to ćwiczenie możesz wykonać w domu. Regularne martwe ciągi pozwalają na zachowanie prawidłowej postawy ciała, zapobiegają skoliozie, wzmacniają kręgosłup i rzeźbią mięśnie nóg oraz pośladków.

Deska

Wymagające ćwiczenia, które zazwyczaj robi się pod koniec treningu. Angażuje wszystkie partie ciała do pracy, dlatego szybko przynosi efekty. Minuta deski po treningu przyniesie korzyści w postaci pięknego ciała. Jeśli twoje ciało nie jest gotowe na taki minutowy wysiłek, zacznij od trzydziestu sekund, później zwiększ do czterdziestu pięciu aż uda ci się wytrzymać minutę. Deskę możesz robić zarówno klasyczną – opierając się na łokciach i usztywniając całe ciało, jak i boczną.
Zobacz więcej: To są najlepsze ćwiczenia ujędrniające uda i pośladki

Pompki

Pompki są przeznaczone tylko dla wysportowanych mężczyzn? Nie! To ćwiczenie rzeźbi górne partie ciała. Wysmukla ramiona, wzmacnia mięśnie klatki piersiowej i pozwala na zwiększenie wydolności oddechowej.

Przysiady

Można je robić bez obciążenia (nasze ciało jest wystarczającym obciążeniem), jak i z hantlami (lub butelką wody). Zarówno te klasyczne, czyli rozstawienie nóg na szerokość bioder i przysiad do tyłu, jak i szerokie rozstawienie nóg, tak aby palce stóp były skierowane na zewnątrz. Oba ćwiczenia rzeźbią mięsnie pośladkowe i są ulubionym ćwiczeniem redaktorek SuperMam.

SONDA
Ćwiczysz regularnie?
Ćwiczysz regularnie?

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie