Dlaczego zbyt wiele ćwiczeń może być niekorzystne dla twojego zdrowia psychicznego?

To, że treningi, w ogóle aktywność fizyczna pozytywnie wpływają na zdrowie jest powszechnie znane.
Dlaczego zbyt wiele ćwiczeń może być niekorzystne dla twojego zdrowia psychicznego?
fot. istock.com
17.06.2020

Ale… Naukowcy udowodnili, że zbyt duża aktywność fizyczna może mieć negatywny wpływ na nasze zdrowie psychiczne.

Zbyt wiele ćwiczeń jest niekorzystne dla twojego zdrowia psychicznego

Najprościej rzecz ujmując: co za dużo to niezdrowo. Najbardziej optymalne to bycie aktywnym przez 30 do 60 minut co drugi dzień (wynika z badań przeprowadzonych w USA i opublikowanych w The Lancet Psychiatry Journal).

Największy i najlepszy wpływ na zdrowie psychiczne miały sporty zespołowe, jazda na rowerze i aerobik. Wśród badanych, te osoby, które w ogóle nie podejmowały żadnych aktywności fizycznych potwierdzili, że gorsze dni pojawiały się 3 – 4 razy w miesiącu. Z kolei, ci którzy pracowali regularnie mniej niż 2 razy w miesiącu.

Zobacz więcej: Chcesz stracić na wadze? Oto co powinnaś zrobić!

W badaniu wzięły też udział osoby, które ćwiczyły więcej niż 90 minut prawie codziennie i te osoby, miały o 1 słabszy dzień więcej od osób, których sesja treningowa trwała 45 minut.

Trening - wpływ na samopoczucie

fot. istock.com

Dr Adam Chekroud, autor publikacji i adiunkt psychiatrii na Uniwersytecie Yale, powiedział: "Wcześniej ludzie wierzyli, że im więcej ćwiczeń wykonasz, tym lepiej twoje zdrowie psychiczne, ale nasze badanie sugeruje, że tak nie jest. Ćwiczenie ponad 23 razy w miesiącu lub treningi dłuższe, które trwają dłużej niż 90 minut wiążą się z gorszym zdrowiem psychicznym.

Teoretycznie im bardziej się zmęczysz i im szybciej zobaczysz efekty treningów tym lepiej. Ale pamiętaj o tym, że wyczerpujące ćwiczenia to też zmęczenie, a wtedy jesteś bardziej podatna na stres, rozdrażnienie i kontuzje.

Wszystko z umiarem!

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie