Jakie są korzyści z jedzenia niedojrzałych bananów?

Jedno jest bezdyskusyjne, niezależenie czy jesz banany jeszcze trochę zielone czy bardzo dojrzałe, są to owoce pełne składników odżywczych.
Jakie są korzyści z jedzenia niedojrzałych bananów?
fot. istock.com
25.06.2020

Zarówno niedojrzałe jak i dojrzałe banany zawierają taką samą liczbę kluczowych mikroelementów, różnią się natomiast poziomem skrobi i błonnika.

Jeśli baczną uwagę zwracasz na zawartość cukru w posiłkach, to wybierz zielone banany – mają go dużo mniej od tych bardzo dojrzałych. Zielone banany mają niższy indeks glikemiczny i dlatego są doskonałe zarówno dla zdrowia układu trawiennego jak i odpowiedniego poziomu cukru we krwi.

Zielone banany zyskują również jeśli chodzi o wpływ na poziom dobrych bakterii jelitowych, zawierają taki rodzaj skrobi, którym chętnie te bakterie się żywią. Prościej rzecz ujmując, twój układ pokarmowy dużo lepiej zareaguje na niedojrzałe banany niż na te mega słodkie. 

Zobacz więcej: Smoothie z bananem i mango - idealne na pyszne "dzień dobry"!

Pomimo tych wszystkich korzyści jest kilka wad niedojrzałych bananów, o których warto pamiętać. Po pierwsze skrobia w niedojrzałych bananach może prowadzić do wzdęć ponieważ jest nieco bardziej skomplikowana do strawienia. Po drugie zielone banany mogą wywoływać reakcje alergiczne u osób uczulonych na…lateks! Zielone banany zawierają białko podobne do tego znalezionego w lateksie.

Zielonych bananów używaj raczej do smoothie lub upiecz z dodatkiem orzechów i syropu klonowego. Idealna dojrzałość banana zależy przede wszystkim od kubków smakowych. Istnieją skuteczne sposoby przyspieszania tego procesu. Możesz podpiec je w piekarniku albo zawinąć w torbie papierowej z jabłkiem – podobno działa.

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie