Czy wiesz jaki jest zdrowy poziom tłuszczu w twoim organizmie?

Trenujesz, odchudzasz się i stosujesz do zasady, żeby ważyć się raz w tygodniu zawsze o tej samej godzinie?
Czy wiesz jaki jest zdrowy poziom tłuszczu w twoim organizmie?
fot. istock.com
11.07.2020

Ten moment bardzo cię stresuje, bo chciałabyś zobaczyć wymarzoną liczbę na wadze. Czy wiesz, że to ile ważysz nie zawsze odzwierciedla stan twojego zdrowia? Podpowiadamy jaka jest zdrowa ilość tłuszczu w organizmie.

Po pierwsze powinnaś zdać sobie sprawę, że hasło tkanka tłuszczowa nie powinna kojarzyć się tobie negatywnie. Pamiętaj, że twoje ciało zawiera tłuszcz, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania i ochrony wielu narządów. Jedno jest pewne, nie powinnaś dążyć do sylwetki wychudzonej, praktycznie bez tkanki tłuszczowej.

Jaki jest zdrowy poziom tkanki tłuszczowej?

To ile dobrego tłuszczu powinno znajdować się w twoim ciele zależy od płci, wieku, poziomu aktywności fizycznej. Przy ustalaniu faktycznego składu ciała powinnaś przyjrzeć się wielu czynnikom: ilości tkanki mięśniowej i właśnie tej tłuszczowej.

Zapewne już wiesz, że mięśnie ważą więcej niż tłuszcz. Dlatego to, że na wadze widzisz ciągle tę samą wagę nie znaczy, że nie chudniesz – może po prostu podczas odchudzania, dzięki treningom nabierasz masy mięśniowej.

Jaki jest zdrowy poziom tłuszczu w organizmie?

fot. istock.com

Zobacz więcej: Chcesz schudnąć? Wypróbuj naszą dietę 1500kcal!

Dla kobiet w wieku 18 – 34 lat zdrowy poziom tkanki tłuszczowej wynosi od 21% do 32%. Kobiety w wieku 40 – 59 lat od 23% do 33%, a kobiety powyżej 60 lat powinny mieć od 24% do 35% tkanki tłuszczowej.

Waga nie zawsze odzwierciedla faktyczny stan zdrowia. Na to wszystko składa się wiele czynników: co ćwiczysz, jakie jesz posiłki, gdzie gromadzi się w twoim ciele tkanka tłuszczowa - jeżeli są to okolice jamy brzusznej to teoretycznie zwiększa się ryzyko chorób serca.

Prawidłowego pomiaru zawartości tkanki tłuszczowej dokonasz w gabinetach dietetycznych. Najlepiej jest mierzyć swoje postępy w odchudzaniu: zmniejszenie wagi, obwodów i zmniejszenie tkanki tłuszczowej. Przygotuj kartkę papieru i pierwszego dnia miesiąca i zapisz wynik. To skuteczna motywacja i obserwacja postępów treningowych i dietetycznych.

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie