Dlaczego twoje mięśnie drżą podczas treningu?

Najprostszy tor myślenia, to taki, że trzęsące się mięśnie, to po prostu brak kondycji i brak przygotowania do treningu. I jest w tym trochę prawdy, ale nie w 100%.
Dlaczego twoje mięśnie drżą podczas treningu?
fot. istock.com
11.07.2020

Jest jeszcze kilka innych przyczyn, przez które możesz doświadczać tej mało komfortowej sytuacji.

Znamy sposób jak sobie z tym poradzić!

Dlaczego twoje mięśnie drżą podczas treningu?

#1 Brak snu

W trakcie treningu cardio czy na siłowni nie masz energii do wykonywania kolejnych powtórzeń, jesteś ospała i brakuje ci porządnego odpoczynku? W takiej sytuacji spodziewaj się drżenia mięśni. W trakcie snu twój organizm się regeneruje, mięśnie rosną, a jeśli masz za mało odpoczynku, mięśnie pozostają zamknięte w stanie przypominającym katabolizm. Stąd w pewnym momencie pojawia się właśnie to charakterystyczne ich drżenie. Więc jeśli zastanawiasz się, czy może warto dzisiaj dłużej pospać niż biec na trening wybierz to pierwsze. Twoja figura za bardzo nie ucierpi, a ty nabierzesz siły na dalsze działanie.

Drżenie mięśni podczas treningu

fot. istock.com

#2 Skrajności

Pewnie już dobrze wiesz, że z treningami można łatwo popaść w przesadę. Cross Fit, bieganie, pływanie, podejmowanie się różnych wyzwań wytrzymałościowych – świetnie, ale wprowadź do swojego planu treningowego dni bezwzględnego odpoczynku. Stałe przemęczenie i nadmierna eksploatacja mięśni w pewnym momencie skończy się na tym, że twój organizm odmówi posłuszeństwa!

Zobacz więcej: Czy KOFEINA może ułatwić i poprawić efektywność treningów?

#3 Nowości

Zapisujesz się na zupełnie nowy, mało znany tobie rodzaj treningu? Wykonujesz powtórzenia w takiej ilości jak osoby już dość zaawansowane? Błąd. Daj sobie czas na dostosowanie się. Taki wyścig może doprowadzić przede wszystkim do przeciążenia, ale też możesz porostu źle wykonywać dane sekwencje i w konsekwencji nabawić się kontuzji.

#4 Odwodnienie

Jeśli w twoim ciele jest za mało wody, momentalnie mięśnie i tkanki łączne mają trudności z wykonywaniem tego co do nich należy. Niewłaściwe nawodnienie to równocześnie nieodpowiedni poziom elektrolitów, a ich równowaga zaangażowana jest w prawidłowe działanie mięśni. Jeśli brakuje elektrolitów twoje mięśnie zaczynają się trząść, a ty nie masz siły i ochoty na dalsze powtórzenia ćwiczeń. Pierwszy sygnałem odwodnienia to bycie spragnionym. Pamiętaj o piciu przynajmniej 2 litrów wody dziennie.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie