Właśnie dlatego powinnaś dodawać kalafiora do ulubionych smoothie

Koktajle już na stałe zagościły w naszej codzienności. Ta propozycja cię zaskoczy: jest pyszna, zawiera dużo mniej kalorii i węglowodanów i jest niesamowicie zdrowa.
Właśnie dlatego powinnaś dodawać kalafiora do ulubionych smoothie
fot. istock.com
16.07.2020

Kremowe, smaczne i niesamowicie zdrowe, pełne składników odżywczych, witamin i składników mineralnych są idealnym rozpoczęciem dnia. Kiedy trafiłyśmy na ten przepis, gdzie banana zastępuje się kalafiorem, jasne było że musimy go wypróbować, tym bardziej że kalafior ma mniej kalorii i zawiera mniej węglowodanów.

Dlaczego warto dodawać kalafiora do smoothie?

100g banana to 90kcal, 1,1g białka, 20,2g węglowodanów, natomiast 100g kalafiora to 20kcal, 3,1g białka i 2,5g węglowodanów – różnica kolosalna – WOW.

Tylko co ze smakiem? My kalafiora uwielbiamy, nie przeszkadza nam jego dość intensywny smak. Jeśli dobrze zmiksujesz koktajl, w którego składzie jest kalafior nie czujesz grudek. W naszym przepisie znalazł się imbir i ananas i szczerze mówiąc kalafior nie był za bardzo wyczuwalny. Podobno kalafior całkiem nieźle komponuje się też z kakao i odżywką białkową o smaku waniliowym.

My na samym początku zaczęłyśmy od zamiany połowy porcji banana właśnie na kalafiora, aż doszłyśmy do całkowitego wyeliminowania banana. Jeśli boisz się o problemy trawienne, zamiast surowego kalafiora, możesz dodać lekko sparzonego i ostudzonego.

Kalafior - właściwości zdrowotne

fot. istock.com

Nie chodzi o to, żeby teraz całkowicie wyeliminować banana z naszej diety, z koktajli i zastąpić go kalafiorem, ale warto eksperymentować.

Składniki:

  • 50g banana
  • 50g kalafiora (może być sparzony)
  • 100g ananasa
  • 10g imbiru
  • 1/2 szklanki wody
  •  Szczypta kurkumy

Wszystko dokładnie zblenduj i pij na zdrowie. Wartość kaloryczna 1 porcji: 125kcal

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie