Kiedy najlepiej trenować, żeby schudnąć!

Jedni ćwiczą z samego rana, nawet przed śniadaniem. Inni po południu, tuż po pracy, czy szkole. A jeszcze inni późnym wieczorem.
Kiedy najlepiej trenować, żeby schudnąć!
fot. istock.com
01.06.2021
Katarzyna Lemanowicz

Czy istnieje optymalna pora dnia na wykonanie treningu?

Kiedy ćwiczyć, żeby zobaczyć efekty?

Regularne ćwiczenia pozytywnie wpływają na nasze zdrowie fizyczne oraz psychiczne. Tak naprawdę każda pora dnia na zrobienie treningu jest dobra!

Najważniejsze jest to, żeby ćwiczyć systematycznie. Najczęściej nie możemy sobie pozwolić na komfort trenowania o konkretnych godzinach. Zazwyczaj trenujemy wtedy, kiedy możemy, a nie wtedy, kiedy chcemy. Po prostu często jesteśmy ograniczeni czasowo. Praca, nauka, obowiązki domowe w znaczący sposób decydują o tym, kiedy możemy wykonać trening. Oczywiście sporo zależy także od nas. Konsekwencja i samozaparcie są kluczowe w tej kwestii. Ważną rolę odgrywają także nasze oczekiwania. W zależności od tego, czy chcemy zrzucić tkankę tłuszczową, zbudować masę mięśniową, czy poprawić siłę, różne pory treningów będą mniej lub bardziej efektywne.

Trening - kiedy najlepiej?

fot. istock.com

Trening rano - czy jest skuteczny?

Idealna pora na zrzucenie tkanki tłuszczowej to poranek. To właśnie wtedy spala się ona najszybciej! Nikogo nie dziwi widok biegających osób o 6 rano. Trenując rano podkręcamy nasz metabolizm, dzięki czemu w ciągu dnia spalamy więcej kalorii. Poranny trening idealnie rozbudza organizm i dodaj energii. Podczas wysiłku organizm pobiera energię z glikogenu oraz z tkanki tłuszczowej. Gdy śpimy, glikogen przetwarzany jest na energię niezbędną do regeneracji organizmu - rankiem jego zawartość w krwi jest mniejsza (dzięki temu spalamy więcej tkanki tłuszczowej).

Zobacz więcej: Czym różni się jogging od biegania?

Trening po południu - jakie są zalety?

Idealna pora zarówno na trening siłowy jak i aerobowy. Mięśnie są dobrze rozgrzane, a organizm chętnie spali kalorie np. po obfitym posiłku. Warto wiedzieć, że ćwiczenia aerobowe hamują apetyt. Dodatkowo, popołudnie to idealna pora na odstresowanie się po całym dniu pracy.

Czy warto trenować wieczorem?

Wieczorne ćwiczenia mają te same zalety, co ćwiczenia popołudniowe. Dodatkowym plusem jest to, że po takim wysiłku i kojącym prysznicu łatwiej jest nam zasnąć. 

Należy pamiętać o istotnej kwestii. Podstawą każdego treningu jest rozgrzewka - szczególną uwagę musimy jej poświęcić przed porannym treningiem (rano mięśnie są najmniej rozgrzane)!

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie