Czy sen jest ważniejszy niż trening? Co tak naprawdę pozwala schudnąć?

Jakim typem osoby jesteś? Rannego ptaszka, która wraz z pierwszymi promieniami słońca wstaje by pobiegać?
Czy sen jest ważniejszy niż trening? Co tak naprawdę pozwala schudnąć?
fot. istock.com
28.05.2020

A może wolisz spać tak długo jak to możliwe. Później leniwe śniadanie, prysznic i dopiero w okolicy południa zaczynasz myśleć o jakimkolwiek treningu?

Pewnie nie raz słyszałaś o tym, jak ważny jest sen w procesie odchudzania. Że obok diety i treningu, najważniejszym jest wyspanie się? Faktem jest, że wiele z nas, ani się nie wysypia, ani nie ćwiczy tyle ile powinno. 

Sen, czy trening - co jest ważniejsze?

Dość trudne pytanie, szczególnie w sytuacji, gdzie dużo pracujesz, zajmujesz się dziećmi, domem, i kiedy w końcu stajesz przed wyborem spać, czy trenować nie wiesz co wybrać? 

Ale... to właśnie dobry sen powinien być priorytetowy, ponieważ utrzymuje zdrowie psychiczne i fizyczne w ryzach. Dodatkowo odpowiednia ilość snu pomaga w gubieniu zbędnych kilogramów i wzmacnia układ odpornościowy. Gdybyśmy miały oceniać tylko na podstawie wyżej wymienionych, bez wahania powiedziałybyśmy, że sen jest ważniejszy niż trening. 

Sen, czy trening - co wybrać?

Zanim jednak postanowisz rano wcisnąć kolejną drzemkę na telefonie zobacz jakie są korzyści wynikające z treningu rano. 

Szczególnie teraz, kiedy pogoda dopisuje trening na zewnątrz i światło dzienne pomaga tłumić hormon snu - melatoninę. Nawet krótki, poranny trening jeszcze przed rozpoczęciem dnia pracy daje konkretnego energetycznego kopa. 

Zobacz więcej: Cele fitnessowe, które powinnaś dodać do swojej "to do list".

Kolejnym argumentem przemawiającym za porannym treningiem jest to, że po ćwiczeniach twoje ciało uwalnia endorfiny, co skutecznie poprawia nastrój do pracy i humor na cały dzień. 

Czy wiesz, że brak snu może prowadzić do przyrostu masy ciała?

Eksperci twierdzą, że zbyt mała ilość snu może zwiększyć produkcję hormonu greliny. Której zbyt duża ilość prowadzi do wzrostu apetytu. 

Artykuł, który pojawił się w Journal of Clinical Medicie wykazał, że regularne ćwiczenia skutecznie poprawiają jakość snu. Większość badanych potwierdza, że dzięki treningom śpią dobrze i przesypiają całą noc. W jeszcze innym badaniu wykazano, że osoby ćwiczące rano, tak do 7-8 rano, śpią lepiej niż ci, którzy trenują późnym popołudniem. 

Podsumowując: chcesz zachować zdrową sylwetkę? Trenuj, śpij i jedz zdrowo. Z kolei to czy wybierzesz trening rano, czy w późniejszych godzinach zależy od ciebie. Pamiętaj o tym, że brak snu powoduje uczucie zmęczenia, zmniejsza wydajność pracy ale też na siłowni. 

Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
Żaneta (Ocena: 5) 28.05.2020 22:37
Odkąd wymieniłam stary materac na materac piankowy spanie i wypoczynek to sama przyjemność , materac jest bardzo komfortowy ,wygodny a przedewszystkim antybakteryjny ,plecy i kark przestały boleć z czystym sumieniem polecam zakup materace-viscotherapy.pl/16-materace-piankowe
odpowiedz
Polecane dla Ciebie