Jest gorąco - koniecznie zadbaj o nawodnienie organizmu!

Tylko 20% Polaków pije odpowiednią ilości wody. Dowiedz się, co daje nawadnianie organizmu.
Jest gorąco - koniecznie zadbaj o nawodnienie organizmu!
fot. istock.com
23.07.2021
Katarzyna Lemanowicz

Gdy zbliża się lato, zaczynamy sięgać po suplementy diety, które mają pomóc odzyskać sylwetkę po zimie. Natomiast zupełnie zapominamy o właściwościach wody. Niestety co dziesiąty Polak właściwie w ogóle nie pije wody. Najczęściej sięgamy po napoje gazowane, soki i herbatę. Tymczasem woda to najistotniejszy składnik ludzkiego organizmu. To właśnie w środowisku wodnym zachodzą wszystkie niezbędne naszej procesy. Transportowane są witaminy, minerały, usuwane zbędne produkty przemiany materii, regulowana jest temperatura ciała, ciśnienie tętnicze krwi oraz wiele innych.

Picie wody a odchudzanie

Uczucie pragnienia jest znakiem, że się powoli odwadniasz. Dlatego pić wodę powinno się regularnie i “na zapas”. Bóle głowy, problemy z koncentracją, z zapamiętywaniem, rozdrażnienie, niekiedy trudności w zasypianiu, a także niechęć do pracy umysłowej oraz fizycznej mogą także być oznaką odwodnienia. Panie, które mają skuchą ziemista cerę, nieestetyczne wypryski, zmarszczki czy nie mogą się odchudzić, prawdopodobnie nie pokrywają dziennego zapotrzebowania na wodę w organizmie. Niedobór wody sprawia, że organizm nie radzi sobie z procesami przemiany materii, jak również walczy z możliwym przegrzaniem oraz spadkiem ciśnienia. Pijąc wodę, umożliwisz organizmowi prawidłowe funkcjonowanie. Woda wspomaga trawienie, oczyszcza organizm z toksyn i zanieczyszczeń. 

Zobacz więcej: Nadmiar słońca może szkodzić dziecku

Ile pić wody?

Przyjmuje się, że każdy z nas na kilogram masy swojego ciała potrzebuje ok. 30 ml wody. Patrząc pod kątem diety, szacuje się, że na każdą kilokalorię spożywanego menu powinniśmy przyjmować ok. 1 ml wody. Uśredniając, powinnaś przyjmować ok. 2 litrów wody dziennie, pamiętaj jednak, że ok. 46% zapotrzebowania pokrywa dobrze zbilansowana i różnorodna dieta.

Picie wody

fot. istock.com

Jak pić wodę?

Jeśli nie lubisz wody niegazowanej, możesz spokojnie pić gazowaną czystą wodę. Wody smakowe i dosładzane mają "właściwości" dosładzanych napoju, czyli nie są najzdrowsze. Jeśli masz ochotę na wodę smakową, dorzuć kilka plasterków cytryny, truskawki lub kawałki brzoskwini.

Picie dużej ilości płynu na raz nie jest metoda nawadniania organizmu. Pamiętaj, że należy pić regularnie, jak najczęściej się da małymi łykami.

Mamy coraz większa świadomość o zdrowym odżywianiu i wyborze zdrowych produktów. Pamiętając o tym, co dla nas najlepsze nie zapominajmy o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Woda ma pozytywne wpływa na nasze zdrowie i urodę, więc warto wszelkie zmiany zacząć od nauki nawadniania organizmu.

Polecane wideo

Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 29.07.2021 18:53
Mam apkę w telefonie i cel wypicia 8 szklanek wody dziennie. Nie lubię zwykłej, więc kupuję gazowaną cisowiankę, dorzucam kostki lodu i się nawadniam :)
odpowiedz
Polecane dla Ciebie