Dlaczego nie powinniśmy spać na prawym boku?

Jak ci się dzisiaj spało? Spokojnie, wygodnie, czy wręcz przeciwnie?
Dlaczego nie powinniśmy spać na prawym boku?
17.11.2022
Katarzyna Lemanowicz

Masz swoje rytuały przed snem? Niezależnie od tego jaką pozycję podczas snu przyjmujesz, najważniejszy jest twój komfort. Na plecach, z rękami skrzyżowanymi, na brzuchu, a może w pozycji embrionalnej – każdy ma swoją ulubioną, bez której trudno zasnąć. Najważniejsze w wyborze ulubionej pozycji jest to, że pozwala nam wstać z wypoczętym i doskonale zrelaksowanym ciałem. Istnieją jednak pewne pozycje do spania, których lepiej unikać. Tak na przykład jest ze spaniem na prawym boku. Dlaczego? Dowiesz się poniżej!

Dlaczego nie powinnaś spać na prawym boku?

Kiedy śpimy na prawej stronie ciała, większość ciężaru spoczywa właśnie na tym boku. Inaczej jest w przypadku spania na lewym boku. Nasze ciało nie jest symetryczne. Spanie na prawym boku powoduje zły rozkład ciężaru i takie narządy jak trzustka, żołądek czy śledziona są częściowo ściśnięte. Zwiększa się również ryzyko dyskomfortu naczyniowego związanego z uciskiem żył, co w konsekwencji może prowadzić do powstawania obrzęków i niewydolności żylnej.

Co więcej, śpiąc na prawym boku znajdujesz się w niewygodnej pozycji dla swojego ciała i to może prowadzić do złego komfortu spania, a co za tym idzie do przedwczesnego przebudzenia w środku nocy, czy nawet bezsenności.

Spanie na prawym boku to złe trawienie, właśnie przez uciskanie narządów, a jeśli do tego zjesz posiłek na krótko przed snem, trawienie będzie tym bardziej utrudnione. Taka sytuacja może prowadzić do zgagi, refluksu żołądkowego, czy nudności. Spanie na prawym boku prowadzi do zatykania przełyku w prawej części nadbrzusza oraz do ograniczenia eliminacji toksyn, takich jak żółć. A jak wiadomo zaburzone trawienie to też zła jakość snu i koło się zamyka.

Oczywiście, ciężko jest kontrolować to co robimy podczas snu, ale… może wprowadzić nawyk układania się w pozostałych pozycjach w ciągu krótkich drzemek, czy podczas zasypiania.

 

Przeczytaj również: 

Polecane wideo

Komentarze (1)
Ocena: 3 / 5
gość (Ocena: 3) 23.11.2022 18:21
Pozycja jest ważna ale nie tylko to wpływa na nasz komfort snu. Bardzo ważny jest również materac na którym śpimy. Musi być on dostosowany do naszej wagi i być dobrej jakości. Godne polecenia można znaleźć na https://materace-viscotherapy.pl/22-materace-kieszeniowe
odpowiedz
Polecane dla Ciebie