Jak wspierać odporność?

Sezon jesienno-zimowy to pracowity okres dla układu immunologicznego.
Jak wspierać odporność?
fot. istock.com
09.10.2021
Katarzyna Lemanowicz

Wirusy, bakterie czy zmienne temperatury stanowią dla niego prawdziwe wyzwanie. O odporność warto dbać nie tylko w momencie choroby. Uchroni nas przed nią prawidłowa praca organizmu, a pomóc mu w tym może woda prosto z młodego kokosa.

Jak wspierać układ odpornościowy?

Ludzki organizm to przede wszystkim woda - stanowi nawet 60% ciała. W niej natomiast rozpuszczone są elektrolity, takie jak wapń, fosfor, potas, siarka, sód, chlor, magnez, żelazo, mangan, miedź, jod. Każdy z nich ma swoje właściwości, które wpływają na odpowiednie funkcjonowanie ciała. Przy nadmiernej ilości napięcia oraz niedostatecznym nawodnieniu minerały są wypłukiwane, a ich zaniżony poziom przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy z odpornością.

Woda kokosowa - jak wspiera układ odpornościowy?

fot. istock.com

Inne czynniki, które powodują jej osłabienie to nieregularny tryb życia, złe odżywianie czy niedobory snu. W utrzymaniu odpowiedniego stanu równowagi wodno-elektrolitowej pomaga zbilansowana dieta. Jej dobrym uzupełnieniem może być puszka wody kokosowej, która bogata jest w takie minerały, jak wspominane wapń, fosfor, potas oraz magnez. Szczególne znaczenie ma tutaj magnez. Jest kluczowy nie tylko dla układu nerwowego - uczestniczy w  niemal wszystkich procesach zachodzących w komórkach organizmu. Wspomaga między innymi produkcję białych krwinek, które odpowiedzialne są za odporność i chronią przed infekcjami. Przyspiesza gojenie się ran i działa przeciwzapalnie. Pomoże także w zmaganiach ze stresem. Napój z kokosa to nie tylko egzotyczny smak, ale przede wszystkim sposób na wsparcie organizmu w codziennej pracy.

Układ odpornościowy - jak go wspierać?

Dla odporności ważny jest także wysiłek fizyczny - regularne ćwiczenia sprawią, że organizm będzie w dobrej kondycji. Tutaj również sprawdzi się woda kokosowa, która jest zdrową alternatywą dla izotoników bogatych w dodatkowe substancje i cukry. Nie tylko ugasi pragnienie po treningu, ale również uzupełni poziom elektrolitów, który jak wiadomo, jest kluczowy dla prawidłowej pracy układu odpornościowego.

Polecane wideo

Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
Oliwia (Ocena: 5) 12.10.2021 22:46
Z odpornością u mnie zawsze było słabo, chociaż odkąd pije spore ilości cisowianki z cytryną i łykam witaminę C i d3 to jest trochę lepiej. Odporność się wzmocniła, a ja póki co nie choruję oby tak zostało.
odpowiedz
Polecane dla Ciebie