Jak zapewnić zdrowie sobie i całej rodzinie?

Jak budować odporność?
Jak zapewnić zdrowie sobie i całej rodzinie?
fot. istock.com
04.01.2021
Dominika Stanisławska

Niezależnie, od tego czy mamy pandemię COVID-19 czy zwykły okres grypy i przeziębień warto zadbać o zdrowie swoje i swojej rodziny. Jak to zrobić?
Zobacz więcej: Ty decydujesz, czy zachorujesz!

8 sposobów na utrzymanie zdrowia w zimie

#1 Noś maseczkę

Aby spowolnić rozprzestrzenianie się COVID-19 oraz innych chorób, mamy obowiązek zasłaniania ust i nosa, gdy jesteśmy w miejscach publicznych, na spotkaniach, praktycznie wszędzie tam, gdzie będziemy przebywać w pobliżu innych osób. Warto dostosować się do tego nakazu.

#2 Zachowaj dystans

Wszyscy chcemy być zdrowi, dlatego warto zachować dystans społeczny. Kolejnym krokiem do zachowania zdrowia jest unikanie kontaktu z chorymi – nawet, jeśli to zwykłe przeziębienie. Ministerstwo Zdrowia zachęca do zachowania minimum 2 metrowego odstępu od siebie nawzajem.
Kolejnym krokiem do zachowania zdrowia jest unikanie kontaktu z chorymi – nawet, jeśli to zwykłe przeziębienie.
fot. istock.com

#3 Myj ręce

Higiena to podstawa długiego zdrowia. Mycie rąk mydłem i wodą przez co najmniej 20 sekund to element, który na stałe zagościł w naszych domach. Plusem pandemii jest to, że ludzie przestali dotykać twarzy brudnymi rękami, a także częściej je myją. Naucz swoje dzieci tego samego.

#4 Dezynfekuj swój dom

COVID-19 podobnie jak wirus grypy mogą przetrwać na powierzchni, dlatego ważne jest, aby jak najczęściej czyścić miejsca wspólne, często dotykane, jak np.: stół, krzesła, klamki.

#5 Zaszczep się

Chociaż szczepienia przeciwko COVID-19 dopiero ruszyły, to te na grypę są ogólnodostępne. Warto udać się na takie szczepienie całą rodziną, w ramach dbania o swoje zdrowie.

#6 Łykaj witaminę D

Wiele osób w sezonie jesienno-zimowym cierpi na zaburzenia nastroju. Ma to ścisły związek z brakiem naturalnego światła. Aby jak najlepiej znieść okres ponurych dni zakup w aptece witaminę D, żeby nie brakowało jej w twoim organizmie.
Zobacz więcej: Jak poprawić koncentrację?

#7 Nawadniaj się

Wiele osób nie wie, że to nerki są odpowiedzialne za oczyszczanie organizmu, a co za tym idzie, wypłukiwanie bakterii i drobnoustrojów. Co robić, żeby nie złapać infekcji? Nawadniać się. W zimie łatwiej o odwodnienie, bo nie czujemy pragnienia. Woda pomaga także utrzymać organizmowi odpowiednią temperaturę ciała.

#8 Jedz błonnik

Nie od dziś wiadomo, że zdrowe odżywianie ma szczególny wpływ na zdrowie. Produkty takie jak jabłka, orzechy, owies, mogą skutecznie zwalczać stany zapalane i budować odporność. Dzienne spożycie błonnika powinno wynosić min. 25 gramów.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie