Jesień z koronawirusem w tle. Jaki zestaw witamin warto brać?

Odpowiednim poziom witamin i minerałów zapewnia nam dobre zdrowie i samopoczucie.
Jesień z koronawirusem w tle. Jaki zestaw witamin warto brać?
fot. istock.com
07.09.2020
Dominika Stanisławska

Jesień to szczególny czas, kiedy nasza odporność jest wystawiana na poważną próbę. Po lecie możemy czuć ogólne osłabienie. Pogoda coraz gorsza, dzień coraz krótszy – niestety, ale może to powodować jesienny smutek. Jak się przed nim uchronić? Co zrobić, żeby od razu na początku jesieni nie chorować? Szczególnie teraz, gdy mamy szalejącego koronawirusa na świecie powinniśmy zadbać o naszą odporność.

Odporność - jak o nią zadbać jesienią?

Niestety, coraz zimniejsze i krótsze dni nie wpływają dobrze na nasz organizm. Jeśli czujemy, że może nas dopaść jesienna depresja powinniśmy zainwestować w zestaw witaminy D. Witamina D jest bardzo ważna dla organizmów – pobudza wchłanianie wapnia i fosforu, czyli wzmacnia kości, dlatego tak ważne jest, żeby podawać małym dzieciom witaminę D. Ponadto zapobiega stanom depresyjnym i otępieniu, dlatego w lato nasz organizm pod wpływem słońca produkuje jej tyle, aby wystarczyło nam na cały okres jesienny. Jeśli natomiast lata są chłodne i pochmurne, trzeba samemu zadbać o jej prawidłowy poziom w organizmie. Dla naszej skóry dobrym uzupełnieniem witaminy D będzie witamina E, która odpowiada za kondycję i wygląd skóry.

Zobacz więcej: Kobiety są bardziej zestresowane przez pandemię koronawirusa niż mężczyźni - tak wynika z najnowszych badań!

Witamina C pomaga także w gojeniu się ran, zmniejsza krwotoki, a siniaki i otarcia znikają szybciej.
fot. istock.com

Co zrobić, żeby na początku jesieni od razu nie zachorować?

Mniejsza odporność spowodowana może być także niedoborem witaminy C. Jest ona odpowiedzialna za usuwanie wolnych rodników. Gdy dopadnie nas przeziębienie objawy będą słabe i mniej dokuczliwe niż zazwyczaj. Witamina C pomaga także w gojeniu się ran, zmniejsza krwotoki, a siniaki i otarcia znikają szybciej. Przyczynia się do aktywnego zapobiegania chorobom neurologicznym takim jak Alzheimer, choroba Parkinsona, stwardnienie rozsianie i schizofrenia. W zależności od tego, w jakim kraju mieszkamy zapotrzebowanie na witaminę C będzie inne, ale waha się w granicach 30 – 100mg na dobę.

Zobacz więcej: Czy polskie mamy są sfrustrowane i wypalone?

Koronawirus, jak budować swoja odporność?

Poza zestawem witamin warto pamiętać o tym, że warzywa, owoce i zdrowa dieta są głównym źródłem wielu potrzebnych mikroelementów. Jeśli do tej pory nie dbaliśmy o siebie za mocno, nie wysypialiśmy się, to kupno podstawowych witamin niczego nie zmieni. Skuteczne w walce o odporność mogą być cynk oraz magnez. Białko też może pomóc – można je znaleźć w jajkach, mleku, rybach i orzechach. Trzeba pamiętać, że to nerki oczyszczają organizm, więc żeby szybciej wyzdrowieć, musimy więcej pić. W dobie koronawirusa ważne jest także często mycie rąk i trzymanie dłoni z daleko od twarzy. Niestety, szczepionka na COVID-19 nawet jeśli jest, nie pojawi się w Polsce bardzo szybko.

SONDA
Uzupełniasz dietę witaminami?
Uzupełniasz dietę witaminami?

Polecane wideo

Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
Karolcia (Ocena: 5) 05.10.2020 20:07
Witaminy staram się dostarczać z posiłkami, robię też soki domowe i przeciery. Dodatkowo jedynie podaję dzieciom synbiotyk Multilac. Ma 9 szczepów bakterii i wspiera odbudowę flory bakteryjnej jelit a co za tym idzie ich pracę. Najlepszy sposób na okres jesienno zimowy.
odpowiedz
Polecane dla Ciebie