Top 6 owoców, które skutecznie złagodzą zaparcia

Niemal każdej z nas raz na jakiś czas doskwierają zaparcia. To dość kłopotliwy (i niestety powszechny) problem, pojawia się ból brzucha czy dyskomfort ze strony układu pokarmowego.
Top 6 owoców, które skutecznie złagodzą zaparcia
fot. istock.com
15.06.2020
Katarzyna Lemanowicz

Jeśli marzysz o płaskim brzuchu, poza treningami musisz zadbać o odpowiednią dietę. Zmiana sposobu żywienia to jeden z najprostszych sposobów zapobiegania i leczenia tego powszechnego problemu. Eksperci zalecają kobietom codzienne spożywanie przynajmniej 25 gramów błonnika. Rośliny strączkowe, owoce, warzywa oraz ziarna bogate w błonnik to podstawa, żeby zapewnić natychmiastową ulgę i uniknąć tego dość uciążliwego problemu.

Top 6 owoców, które skutecznie złagodzą zaparcia

#1 Jabłka i gruszki

Zawierają kilka związków poprawiających trawienie, w tym właśnie błonnik ale też sorbitol i fruktozę. Są źródłem sporej ilości wody, co poprawia trawienie i zapobiega zaparciom. Najlepiej jest jeść je w postaci surowej razem ze skórką.

#2 Kiwi

Ten owoc jest pełny błonnika (100g zawiera ok. 3g błonnika). Kiwi zawiera również aktynidynę – enzym, który poprawia pracę układu pokarmowego. Pestki kiwi poprawiają perystaltykę jelit.

#3 Maliny

Jedzenie malin to doskonały sposób na złagodzenie zaparć. Jedna szklanka malin to ok. 8g błonnika. Dodaj maliny do jogurtu, czy zrób sałatkę owocową, albo wykorzystaj przepis na ryż na mleku migdałowym z dodatkiem malin!

Zobacz więcej: Brak wystarczającej ilości snu może powodować nadwagę

Warto jeść owoce

fot. istock.com

#4 Śliwki

Zarówno świeże, jak i suszone śliwki są źródłem błonnika. Te suszone mają go znacznie więcej ale też są bardziej kaloryczne. Cukry zawarte w śliwkach działają przeczyszczająco. Śliwki ze względu na dużą zawartość pektyn regulują trawienie.

#5 Pomarańcze

Dzięki obecności kwasu cytrynowego, pomarańcze są w stanie rozpuścić resztki pokarmowe zgromadzone w jelitach. Pomarańcze także świetnie eliminują nadmiar płynów, regulują pracę układu pokarmowego i tym samych zwalczają zaparcia. Wprowadź do codziennego menu szklankę soku z pomarańczy.

#6 Figi

Te suszone, spośród wszystkich owoców, zawierają największe ilości błonnika – 100g fig to ponad 10g błonnika. Skutecznie pobudzają i regulują pracę jelit.

Zobacz więcej: Jak w szybki sposób osiągnąć szczupłą figurę?

Polecane wideo

Komentarze (2)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 24.06.2020 23:09
Jabłka, śliwki i kiwi to zgoda ale o gruszkach nie słyszałam. Jabłka są moim zdaniem najlepsze i na surowo ale i pieczone, bardzo oczyszczają jelita. Mój syn miał zaparcia, kiedy przyjmował duże dawki żelaza i wtedy jabłka tarte z otrębami i płatkami owsianymi, śliwki suszone, kompot z jabłek były w codziennym menu. To pomagało ale niestety nie wystarczyło. Doraźnie trzeba było aplikować czopek eva/qu bambini na zaparcia, bo działał szybko i delikatnie. Potem jakiś czas był spokój ale znowu trzeba było powtarzać. Być może gdyby nie owoce, soki i kompoty byłoby znacznie gorzej.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 16.06.2020 14:48
Suszone śliwki pomagają przy zaparciach, chociaż nie każdemu. Moja siostra ma specjalnie zamontowany biobidet w łaziance, dopiero strumień wody pomaga jej zwalczać te dolegliwości.
odpowiedz
Polecane dla Ciebie