To udowodnione naukowo – Latem jesteś szczęśliwsza!

Dla mnie to najpiękniejsza pora roku, uwielbiam słońce, upał, możliwość wylegiwania się na nadbałtyckiej plaży. Latem czuję, że żyję, nie wiem jak u was, ale lato wydobywa ze mnie to co najlepsze.
To udowodnione naukowo – Latem jesteś szczęśliwsza!
fot. istock.com
03.07.2020
Katarzyna Lemanowicz

Nie zauważyłaś tych pozytywnych zmian w sposobie myślenia, większych pokładów energii i uczucia, że możesz przenosić góry? To udowodnione naukowo, że nastrój, energia i koncentracja poprawia się wraz z nadejściem tej pory roku. Jesteś bardziej zrelaksowana i masz ogólne poczucie zdrowia i szczęścia. Kolejnym istotnym aspektem jest to, że latem organizm używa glukozy do produkcji energii bardziej efektywnie, a to z kolei prowadzi do spalania większej ilości kalorii.

To udowodnione naukowo – Latem jesteś szczęśliwsza!

Tak jak postanowienia noworoczne pozostają w sferze planowania, tak dłuższe i cieplejsze letnie dni pomagają natychmiast wprowadzić w życie pewne plany. Słońce pozwala twojej skórze wyprodukować optymalny i pożądany poziom witaminy D. Korzyści dla zdrowia wynikające z prawidłowego poziomu tej witaminy znajdziesz tu. W skrócie to lepsza odporność, większa wytrzymałość i mocniejsze kości.

Za co jeszcze kocham lato? Za owoce: cała gama moich ulubionych smaków: arbuzy, truskawki, maliny, jagody, czereśnie – mogłabym jeść bez końca. A świeże owoce i warzywa to źródło witamin i przeciwutleniaczy.

Lato to doskonała okazja do spędzania czasu na świeżym powietrzu, i nie mówię tylko o treningach, ale wyjście ze znajomymi, rodziną do parku na piknik, to wszystko ma potężny wpływ na twoje lepsze samopoczucie i nastrój. Większość z tych profitów dzieje się automatycznie wraz z początkiem lata. 

Wakacje - aktywność na świeżym powietrzu

fot. istock.com

Witamina D - co nam daje?

Słońce = witamina D, tylko że jeśli nie przyjmujesz odpowiedniej ilości magnezu twój organizm może jej nie wykorzystywać tak wydajnie jak to możliwe. Zgodnie z najnowszymi badaniami witamina D musi zostać metabolizowana w wątrobie i nerkach, a enzymy, które pomagają w tym procesie potrzebują magnezu. Dodaj do swojej diety produkty bogate w magnez: zielone warzywa, orzechy, nasiona, ziarna zbóż. Pij koktajle na bazie szpinaku, do zupy dodaj prażone płatki migdałów, a na deser zjedz ciasteczka z amarantusa.

Aktywność na świeżym powietrzu - zdrowy nawyk

Zwiększ aktywność w dni powszednie. Dłuższe i cieplejsze dni, dodatkowa energia – tak tylko to wszystko wykorzystujesz głównie w weekend. Postaraj się zaktywizować w tygodniu, po przyjściu z pracy idź na długi spacer, na krótki trening lub idź pobiegać - wypracuj w sobie nawyk aktywności przez przynajmniej 2 dni w tygodniu. Dzięki temu będziesz bardziej skoncentrowana i mniej zestresowana, a jeśli teraz wypracujesz w sobie taki nawyk, zostanie on z tobą na dłużej.

Zobacz więcej: Chcesz być w dobrej kondycji - każdy dzień zaczynaj od tych 7 rzeczy!

Dieta - postaw na sezonowość

Sezonowość w komponowaniu diety to podstawa. Zapamiętaj, że to czego jest teraz najwięcej ma mnóstwo witamin i składników mineralnych. Latem jedz mniej cytrusów, a skup się na truskawkach, jagodach, malinach, czereśniach, wiśniach itp. Jedz każde ilości warzyw zielonych. Jesienią na twoim talerzu powinny królować jabłka, dynia, marchew, papryka, a zimą cytrusy i kiszonki.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie