8 sposobów na lepsze przebudzenie (nie będziesz potrzebować kawy)

Codziennie w okolicach godziny 15.00 masz totalny spadek energii i jak zombie szukasz ekspresu do kawy? My wiemy co zrobić, żeby się pobudzić, zwiększyć siłę i to bez wypicia łyka kawy.
8 sposobów na lepsze przebudzenie  (nie będziesz potrzebować kawy)
fot. istock.com
12.06.2020
Katarzyna Lemanowicz

Zacznij od dzisiaj, i gdy zbliży się godzina 15, przetestuj nasze sposoby aby się skutecznie obudzić i mieć siłę na resztę dnia.

8 sposobów na dodanie sobie energii w ciągu dnia

#1 Trenuj w porze lunchu

Zamiast zrywać się skoro świt lub resztkami sił biec na trening po pracy, wykorzystaj przerwę na lunch. Osoby, które trenują zgłaszają znaczną poprawę wydajności, rzadziej zgłaszają choroby.

#2 Wyjdź na spacer

Lista rzeczy do zrobienia w ciągu dnia cię przerasta? Ostatnio rzeczą o której myślisz jest „zmuszenie” się do wyjścia na spacer? Błąd! Według wielu badań nawet kwadrans chodzenia, spacerowania na zewnątrz ma wiele zalet, a przede wszystkim wpływa otrzeźwiającą i ożywiająco. Spacer na zewnątrz zwiększa energię potrzebną do rozwiązania zadań, problemów. Zgodnie z tymi badaniami wystarczy już tylko 20 minut świeżego powietrza, aby poczuć się bardziej energiczną, wypoczętą i gotową na kolejne wyzwania. Tak jak we wszystkim liczy się przede wszystkim jakość, dlatego na ten krótki spacer postaraj się znaleźć park lub chociaż trochę zieleni.

Zobacz więcej: Smoothie z bananem i mango - idealne na dzień dobry

Energiczna kobieta

fot. istock.com

#3 Dodaj zieleń

Do przestrzeni, w której przebywasz. Wystarczy jeden ulubiony, najlepiej doniczkowy kwiat. Nie dość, że zielony to kolor kojący, uspokajający, to kolor nadziei i energii.

#4 10 minut drzemki

Drzemka nie tylko zmniejsza senność, ale też poprawia wydolność poznawczą. Aby czuć się wypoczętym i czujnym wystarczy dosłownie 10 minut relaksu. Jakiś czas temu naukowcy porównywali drzemki 5, 10, 20 i 30 minutowe. Ze względu na efektywność po drzemce, na szybkim dochodzeniu do siebie wygrała właśnie ta 10 minutowa.

#5 Pij wodę

Woda jest niezbędna dla twojego organizmu, dla dobrego samopoczucia i ogólnego stanu zdrowia. Czy wiesz, że woda odpowiada za 50-60% masy ciała? Ważne jest żeby pić wodę regularnie przez cały dzień. Już utrata 1-2% masy ciała z powodu braku odpowiedniego nawilżenia może sprawić, że poczujesz się rozdrażniona, mniej czujna i zmniejszona będzie zdolność koncentracji. Prostym rozwiązaniem jest trzymanie zawsze przy sobie butelki wody, regularne popijanie małych łyków i skuteczne jej napełnianie. Jeśli nie przepadasz za smakiem czystej wody, wybierz w połączeniu z owocami czy ziołami.

Zobacz więcej: 6 sposobów na to, by skutecznie oszukać pragnienie słodkiego

#6 Żuj gumę

Jeśli chcesz się obudzić podczas nudnego spotkania, zacznij żuć gumę. Badania wykazują, że żucie gumy zwiększa czujność, poprawia koncentrację.

#7 Jedz czekoladę

Flawonoidy zawarte w czekoladzie mogą poprawiać funkcje poznawcze. Zjedzenie kawałka lub dwóch gorzkiej czekolady dodaje energii, zmęczenie znika, a ty czujesz się szczęśliwa.

Szczęśliwa kobieta

fot. istock.com

#8 Śpiewaj głośno

Te osoby, które podśpiewują sobie, słuchają muzyki mają znacznie więcej energii – tak to też odkryli naukowcy.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie