6 sposobów na to by skutecznie oszukać pragnienie słodkiego

Dobrze to znasz: od jutra nie jem słodyczy… Mijają dwa – trzy dni i twoje postanowienie przegrywa z żądzą czekolady, pysznego sernika, czy batonika?
6 sposobów na to by skutecznie oszukać pragnienie słodkiego
fot. istock.com
06.11.2022
Katarzyna Lemanowicz

Prawdą jest, że po zjedzeniu słodkiego wzrasta poziom serotoniny, która zapewnia wysoki poziom szczęścia. Ale chwile po tej dawce euforii przychodzą wyrzuty sumienia, że znowu poległaś i oddałaś się pokusie na słodkie!

Ignorowanie tych pragnień nie jest wcale takie proste, natomiast istnieją pewne sztuczki, dzięki którym skutecznie przechytrzysz chęć na słodkie.

6 sposobów na to by skutecznie oszukać pragnienie słodkiego

#1 Zjedz zdrowe śniadanie

Ten pierwszy posiłek w ciągu dnia dość często nadaje ton odżywczym wyborom na kolejne posiłki. Dla przykładu, słodkie płatki śniadaniowe to dużo węglowodanów i jeszcze więcej cukru. Dodatkowo mają niską zawartość błonnika, przez co poziom cukru we krwi gwałtownie rośnie, a następnie szybko spada, co może dość szybko prowadzić do apetytu na przekąski czy kolejne posiłki. Na śniadanie najlepiej zjedz posiłek, który łączy węglowodany i błonnik oraz białko, na przykład jajko sadzone na kromce chleba pełnoziarnistego z dodatkiem awokado.

#2 Stosuj słodkie przyprawy

Niektóre przyprawy mogą zaspokoić pragnienie słodkiego, trochę oszukać twój mózg, który będzie „myślał”, że jesz cukier. Badania wykazały, że cynamon pomaga w zmniejszeniu ochoty na cukier poprzez podniesienie poziomu cukru we krwi. Dodaj cynamon do owsianki, do grillowanego kurczaka, czy pieczonych warzyw. Innymi przyprawami kontrolującymi poziom cukru są goździki, imbir i kozieradka.

Zobacz więcej: Te słodkie przekąski nie mają ani grama cukru

#3 Jedz warzywa

Czujesz, że musisz sięgnąć po coś słodkiego? Wybierz marchewkę, paprykę czy sałatkę z pomidorów i bazylii. Warzywa zawierają zdrowe źródło węglowodanów i błonnika. Wyrównują poziom cukru we krwi. Do każdego posiłku staraj się przemycić warzywa, postaw na zieloną sałatę, szpinak, jarmuż czy surówkę z młodej kapusty.

Słodycze

fot. istock.com

#4 Odwróć uwagę od słodyczy         

Kiedy czujesz pragnienie słodkiego, zacznij ćwiczyć – odgoń myśli od tej chęci zjedzenia czekolady. Jeśli jesteś akurat w pracy i nie masz możliwości wyskoczenia na trening, wstań od biurka, przejdź się, zrób herbatę, porozmawiaj z koleżanką z biurka obok. Jeśli to nie pomaga, spróbuj po prostu umyć zęby – uwierz nam nie będziesz miała później ochoty na słodkie, bo pasta do zębów zmienia smak.

#5 Wybierz zdrowy zamiennik

Kiedy czujesz, że potrzebujesz czegoś słodkiego, wybierz zdrowszą opcję. Postaw na owoce, zamiast cukru do herbaty wybierz stewię. Na przekąskę, która spowalnia uwalnianie cukru i zapewnia uczucie sytości wybierz coś co łączy białko z węglowodanami.

Zobacz więcej: Dietetyk gwiazd zdradza przepis na pyszne i zdrowe tosty francuskie

#6 Zadbaj o odpowiednią ilość snu

Odpowiednia ilość snu optymalizuje poziom energii, zmniejsza apetyt i tym samym zmniejsza głód na słodkie. Kiedy jesteś zmęczona, grelina – hormon który jest określany hormonem głodu – wzrasta, a lektyna – hormon który odpowiedzialny jest za tłumienie apetytu zmniejsza się, co może prowadzić do chęci zjedzenia czegoś słodkiego. Upewnij się, że w miarę możliwości wysypiasz się i że jakość twojego snu też jest dobra.

Polecane wideo

Komentarze (2)
Ocena: 5 / 5
haniaa (Ocena: 5) 12.11.2022 08:34
pić Yerbe mate z konopiom hamuje apetyt !!!! ja stosowałam już wiele suplementów niby które miały sprawić że w miesiąc schudne 10 kg głupio w to wierzyłam przyznam .... sporo kasy wydane i nie pomogło. Jakiś czas temu byłam u nas w Poznaniu w centrum nie opodał św, Marcina na ul Ratajczaka jest sklep konopny konopna farmacja zaszłam tam i kupiłam dwie rzeczy yerba mate z konopiami i Muscle Care Green Tea wszystko kosztowało nie całe 40 zł znajdziecie ich w sieci ....Yerbe piłam 6 razy dziennie kapsułkę stosowałam jedna na dzień. w miesiąc może nie schudłam 10 kg ale 3 kilo ze mnie zeszło więc polecam jak ktoś chce pomału natruralnie gubić z wagi
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 07.11.2022 11:57
Mam taki patent że jak chce mi się coś słodkiego to albo piję szklankę mineralnej cisowianki albo jem warzywa lub owoce. Albo najlepszy patent to taki by nie mieć nic słodkiego w domu i wtedy nie będzie kusiło.
odpowiedz
Polecane dla Ciebie