Oto 6 najlepszych sposobów, które mogą natychmiast zatrzymać apetyt na cukier

Myśl o zjedzeniu kawałka ulubionej czekolady z orzechami wkrada się do twojego umysłu? Wiemy, jak poradzić sobie z ciągłą ochotą na słodycze!
Oto 6 najlepszych sposobów, które mogą natychmiast zatrzymać apetyt na cukier
fot. istock.com
23.05.2020

Oczywiście zjedzenie raz na jakiś czas ulubionej czekolady, ciasteczka, czy cukierka nie jest niedopuszczalne. Ale... już gorzej sprawy się mają, kiedy słodycze dominują twoje życie i jedyne o czym myślisz to zjedzenie czegoś słodkiego, rozpływającego się w ustach, czegoś co sprawi że natychmiast (oczywiście na chwilę i teoretycznie) poczujesz się lepiej.

Oto 6 najlepszych sposobów, które natychmiast zatrzymają apetyt na cukier

#1 Zjedz trochę mrożonych winogron

Idealne połączenie: zimne i słodkie. To przekąska, która zawiera naturalny cukier, ale w porównaniu ze słodyczami jest mało kaloryczny i co najważniejszy pełny składników odżywczych. A dlaczego warto jeść zamrożone winogrona? To taki sposób na testowanie twojej cierpliwości: zjedzenie kubka zimnych winogron zajmie trochę czasu - co sprawi, że skutecznie zapomnisz o tym, że tak bardzo pragnęłaś zjeść "coś słodkiego".

#2 Zjedz kawałek gorzkiej (naprawdę gorzkiej) czekolady

Takiej, która w rzeczywistości zawiera minimum 70% kakao. A im więcej tego kakao tym lepiej. Czy wiesz, że zwykłe czekolady zawierają 30 - 50g cukru na 100g, to te naprawdę gorzkie mają w swoim składzie mniej niż 15g cukru na 100g produktu. Kolejnym plusem naprawdę gorzkiej czekolady jest to, że po prostu nie będziesz w stanie zjeść więcej niż dwie kostki!

Słodycze - jak się odzwyczaić

fot. istock.com

#3 Dodawaj cynamon do posiłków

To wręcz niesamowite, jak cynamon może oszukać nasze kubki smakowe i skłonić cię do myślenia, że faktycznie jesz słodki posiłek. Dodatkowo, badania potwierdzają, że cynamon pomaga kontrolować poziom cukru we krwi i zapobiega chorobom sercowo - naczyniowym. 

#4 Umyj zęby

Teoretycznie, kiedy myjesz zęby twój mózg myśli, że czas posiłku się skończył. Ale czy to pomoże w zatrzymaniu chęci podjadania i sięgnięcia po coś słodkiego? Niekoniecznie. Chłodny smak mięty w ustach sprawia, że psuje każdy kolejny smak. Musi minąć chwila, zanim to co później zjesz będzie smakowało tak jak powinno - może do tego czasu zrezygnujesz z sięgnięcia po ulubione ciasteczko?

Mycie zębów

fot. istock.com

#5 Trening

Nie chodzi tylko o zabicie czasu i oderwanie myśli. Bardziej chodzi o uczucia, tej euforii po ukończonym treningu. Wpływ ćwiczeń na mózg prawdopodobnie może zmniejszyć chęć sięgnięcia po słodkie. Dlaczego? Badania dowodzą, że hormony pojawiające się po treningu sprawiają, że jesteś bardziej szczęśliwa, pewna siebie i zadowolona z ilości kalorii, którą spaliłaś. Uczucia towarzyszące po treningu zbliżają cię do celu, które powstrzymuje sięgnięcie po słodycze i sprawia, że pragniesz zdrowego posiłku - przynajmniej na chwilę.

#6 Poznaj swojego wroga

Im więcej wiesz o wpływie cukru na twoje ciało tym większe prawdopodobieństwo, że po nie sięgniesz po słodycze. Prawdą jest również, to że im dłużej nie jesz cukru, tym łatwiej jest go później unikać. Wynika to również z faktu, że inne potrawy zaczynają po jakimś czasie smakować tak jak powinny. Jeśli nam nie wierzysz to sprawdź - podejmij wyzwanie 30 dni bez cukru i zobacz jak zareaguje twoje ciało. 

Zobacz również: Cellulit - jak się go pozbyć raz na zawsze?

Pamiętaj zdrowa dieta to nie restrykcje i rezygnowanie ze wszystkiego co korzystnie wpływa na twój organizm. To świadomy wybór najlepszych składników odżywczych. Dieta nie wyklucza również spożycie raz na jakiś czas kawałka czekolady, deseru tiramisu, czy owoców leśnych pod kruszonką. Ale wszystko z umiarem, rozsądnie!

Komentarze (4)
Ocena: 5 / 5
Olga (Ocena: 5) 26.05.2020 17:52
Ja zaczęłam chudnąć jak kupiłam sobie catering dietetyczny warszawski dzień, a śmiałam się zawsze, że w życiu żadnej diety pudełkowej nie zamówię. Ale są efekty, a to jest chyba najważniejsze.
zobacz odpowiedzi (1)
gość (Ocena: 5) 26.05.2020 11:19
Bardzo dobre rady! uważam, że żeby skutecznie schudnąć, należy zmienić swoje nawyki żywieniowe, życiowe i ogólnie zacząć od małych kroczków! ;)
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 25.05.2020 10:02
stosowałam kiedyś wiele diet, później dopiero zamówiłam figurena i dołączyłam ten suplement diety. Pierwsze dni już miałam zauważalna zmiane w metabolizmie. Zahamował się mój apetyt. Zaczełam chudnąć. Schudłam łącznie 14kg przez 3 miesięczny okres kuracji. Czego chcieć więcej.
odpowiedz
Polecane dla Ciebie