5 najczęstszych błędów w odchudzaniu, jakie popełniają świeżo upieczone mamy

To dlatego nie widzą rezultatów.
5 najczęstszych błędów w odchudzaniu, jakie popełniają świeżo upieczone mamy
fot. unsplash
26.11.2019
Katarzyna Lemanowicz

Po ciąży i porodzie wiele kobiet zmaga się z mankamentami sylwetki. Nadprogramowe kilogramy czy wiotka skóra niekiedy staje się ogromnym problem i powodem do braku samoakceptacji. Świeżo upieczone mamy, które od razu po porodzie starają się wrócić do swojej figury sprzed ciąży często popełniają szereg błędów, w rezultacie nie osiągając żadnych efektów. Jakie błędy popełniają najczęściej?

Zobacz też: 10 najdziwniejszych rzeczy, jakie robią noworodki. O tym mogą nie wiedzieć świeżo upieczone mamy

7 najczęstszych błędów w odchudzaniu po ciąży

fot. unsplash

1. Za dużo, za wcześnie

Powrót do formy po porodzie powinien być przemyślany. Wiele kobiet zbyt wcześnie udaje się na siłownię, nie zwracając uwagi na konsekwencje. Należy pamiętać, że ciąża i poród to ogromny wysiłek, a okres rekonwalescencji i odpoczynek jest kluczowy. Bez względu na wcześniejszą kondycję, przez pierwsze 3 miesiące po porodzie powinnaś jedynie pracować z oddechem, zwracać uwagę na mechanikę ciała i spacerować.

2. Brak skupienia na oddechu

Samo oddychanie może sprawić, że będziecie bardziej sprawne. Dlatego od razu po porodzie róbcie sobie sesję oddechowe, dzięki lepiej przygotujecie swoje ciało na wysiłek fizyczny. Dobrze przygotowane ciało to lepsze rezultaty.

3. Robienie brzuszków

Wiele mam uważa, że brzuszki są najlepszym ćwiczeniem na pozbycie się brzuszka ciążowego. W rezultacie jest zupełnie odwrotnie. Wszelkie ćwiczenia, które zwiększają ciśnienie wewnątrzbrzuszne powodują, że brzuszek odstaje, ponieważ przestrzeń między mięśniami z lewej i prawej strony brzucha poszerza się. Powinnaś zrezygnować zatem z wszelkich skrętów brzucha i nacisków.

4. Porównywanie się do innych

Wszyscy mamy tendencję do porównań. Warto jednak uświadomić sobie, że każda z nas jest inna, a ciąża również u każdej kobiety przebiega inaczej. Dlatego należy skupić się tylko i wyłącznie na sobie i własnych postępach.

5. Długie, ale rzadkie treningi

Świeżo upieczona mama może mieć problem z wyjściem z domu i znalezieniem czasu tylko dla siebie. Dlatego niektóre mamy stawiają na długie, ale rzadkie treningi, co nie jest do końca dobre. Badania pokazują, że krótkie, ale intensywne treningi przynoszą najlepsze rezultaty. Pamiętaj jednak, aby intensywne ćwiczenia wykonywać dopiero po ok. 3 miesiącach od porodu. 

Zobacz też: EXCLUSIVE: Opowiem Wam o najgorszych rzeczach, które dzieją się na porodówce

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie