Dziś na śniadanie - jajeczne MUFFINY

Jeśli wyczerpały ci się pomysły na jajeczne potrawy, zainspiruj się naszym przepisem.
Dziś na śniadanie - jajeczne MUFFINY
fot. istock.com
13.07.2020
Katarzyna Lemanowicz

Przede wszystkim pamiętajmy, że jajka są bardzo zdrowe. Dietetycy zalecają kobietom w ciąży jedzenie 2 - 3 jajek tygodniowo. Maluchy, od ukończenia 11 miesiąca życia, aż do wieku wczesnoszkolnego, powinny zjeść minimum 3 - 4 jajka w tygodniu. Białko, witaminy: A, z grupy B, D – tego dostarczasz organizmowi wraz z posiłkiem jajecznym.

Ponadto jajka są sycące, dają dużo energii i są… smaczne. Ponieważ potrawy smażone są ciężkostrawne zarówno dla ciężarnej, jak i dla małego dziecka, jajecznica czy omlet to dania, których nie możesz przyrządzać zbyt często. Ale ileż można zjeść jajek na twardo? No, ewentualnie na miękko? Nuda…

Zobacz więcej: Greckie wrapy z wolno pieczoną wieprzowiną gyros, fetą i pomidorami - to jest przepyszne!

Muffiny jajeczne - przepis

Składniki na 6 muffinków:

  • 5 jajek (dla dzieci uczulonych na jaja kurze - 10 jajek przepiórczych)
  • ½ kulki mozarelli pokrojonej w kosteczkę
  • zielony i czarny pieprz, sól do smaku
  • 3 łyżki maślanki, jogurtu naturalnego lub chudej śmietany
  • 4 płaskie łyżki mąki owsianej
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki lub szczypiorku

Posmaruj blaszkę do muffinków oliwą lub olejem roślinnym. Możesz użyć foremek do babeczek. Zmiksuj jajka, dodaj pozostałe składniki i przelej masę do formy, rozdzielając ją równomiernie.

Włóż blaszkę do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni na około 25 minut, aż zauważysz, że muffinki rumienią się na złoto-brązowy kolor.

Gotowe!

A teraz wyjmij z lodówki listek sałaty, ukrój cienką kromkę pełnoziarnistego chleba i delektuj się śniadaniem. Smacznego!

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie