Energetyczny FIT OBIAD - Placki kukurydziane

To pyszne zdrowe i banalnie proste danie. Wypróbuj choć raz - gwarantujemy, że na stałe zagości w twoim menu.
Energetyczny FIT OBIAD - Placki kukurydziane
fot. istock.com
25.08.2020
Katarzyna Lemanowicz

Jak zrobić najprostsze i jednocześnie mega zdrowe placki? Wystarczy zmieszać kilka składników, doprawić i gotowe. Moim trikiem na idealny smak dań jest stosowanie świeżych ziół, a ulubioną - którą mogłabym dodawać do każdej potrawy jest kolendra.

Placki kukurydziane - przepis

Składniki:

  • Szklanka ugotowanej kukurydzy 200g
  • 5 łyżek mąki kukurydzianej 50g
  • Łyżka oleju rzepakowego 10g
  • Jajko 60g
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego 20g
  • Szczypta kurkumy, soli i pieprzu
  • Garść świeżego koperku
  • Garść świeżej kolendry
  • 5 pomidorów suszonych
  • 1 ząbek czosnku
  • Opakowanie serka twarogowego 125g

Przygotowanie:

Kukurydzę zmiksuj, dodaj jajko i 4 łyżki mąki, olej, jogurt, kurkumę, sól i pieprz. Wszystko dokładnie wymieszaj. Z powstałej masy uformuj placki, obtocz w reszcie mąki i ułóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 180st.C. i piecz przez ok. 15 minut.

Serek twarogowy wymieszaj z poszatkowanym koperkiem, kolendrą, drobno posiekanym czosnkiem i pokrojonymi w paseczki suszonymi pomidorami. Dopraw do smaku solą i pieprzem. Wszystko dokładnie wymieszaj. Tę masę nakładaj na placki.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie