5 zdrowych rzeczy których kupowanie jest bezsensowne

Na pewno podajesz je swoim dzieciom - teraz możesz już zaprzestać tej praktyki. Oto dlaczego.
5 zdrowych rzeczy których kupowanie jest bezsensowne
fot. istock.com
28.04.2020
Katarzyna Lemanowicz

Dzisiaj bardziej niż kiedykolwiek jesteśmy świadomi tego, jak ważna jest zbilansowana dieta u nas samych i naszych dzieci. Od najmłodszych lat dbamy o prawidłowe nawyki żywieniowe, wybieramy produkty eko i staramy się, aby dziecko miało prawidłową dietę. Zmieniamy hity naszego dzieciństwa na zdrowe zamienniki, tylko dlatego, że mówią tak "eskperci". Tymczasem okazuje się, że nie wszystkie z nich mają tak wiele zalet, jak pisze o nich producent. Szczerze powiedziawszy, tych 5 produktów, które jeszcze niedawno były okrzykiwane "najmodniejszymi" i "najzdrowszymi", możesz sobie spokojnie odpuścić.

5 zdrowych rzeczy których kupowanie jest bezsensowne

#1 Jogurty o różnych smakach

Wiemy już, że jogurt jest doskonałym źródłem wapnia i białka. Jednak Isadora Baum, trenerka zdrowych nawyków żywieniowych i założycielka "Live for Now Coaching" mówi, że... najlepiej kupić zwykły, naturalny jogurt i podawać go dziecku z owocami i syropem z agawy, a w późniejszych latach np. z miodem. Zaoszczędzisz, to raz, a dwa, możesz być bardziej eko, kupując duże opakowania, które zazwyczaj starczają na dłużej. Wracając jeszcze na chwilę do jogurtu naturalnego - zwróć uwagę na skład, ponieważ nie każdy "naturalny" ma z naturą cokolwiek wspólnego.

Spójrz szczególnie na:

  • zawartość kultur bakterii w jogurcie - dobrze, gdy opis bakterii jest wyszczególniony a jogurt dodatkowo ma probiotyki;
  • zawartość dodatków takich jak mleko w proszku czy białka mleka - najlepsze są bez nich;
  • wartość odżywczą - energia, tłuszcz, węglowodany, białko, wapń - wybierz te, które mają kilka procent tłuszczu (!).

#2 Wege frytki

Jak tylko zajrzysz do składu - od razu zobaczysz listę rzeczy, których zarówno ty, jak i twoja rodzinna powinniście unikać: skrobia ziemniaczana, kukurydziana, mąka sojowa itd. Sprawdź też kaloryczność - najprawdopodobniej porcja zawiera tyle samo kalorii, co porcja zwykłych czipsów ziemniaczanych. I z dwojga złego, te drugie są lepsze.

Jak zdrowo żywić dziecko?

fot. istock.com

#3 Sosy sałatkowe

Majonez, przetworzone oleje, cukry i sztuczne barwniki - to co dokładnie w nich znajdziesz. Możesz za to zrobić własny przy użyciu oliwy z oliwek, octu i ziół. Zdrowsze, tańsze i bardziej eko - nie wyrzucisz kolejnej szklanej czy plastikowej butelki do śmieci. I z pewnością bardziej posmakuje twojemu Maluchowi.

#4 Cold pressed juice, czyli soki tłoczone na zimno

Hit ostatnich lat, wszyscy za nimi szaleją, mimo, że kosztują naprawdę sporo. Wyciskanie owoców lub warzyw usuwa większość korzystnego błonnika z produktów i pozostawia sam... cukier. Czyli tak naprawdę Twoje ciało pochłania kostki cukru o smaku pomarańczy z jarmużem. Chudnie za to twój portfel, a Ty niczego na tym nie zyskujesz.

#5 Bezglutenowe produkty spożywcze

Jeśli nie masz zdiagnozowanej u lekarza celiaklii lub nietolerancji glutenu, nie ma tak naprawdę rozsądnego powodu, by kupować produkty bezglutenowe. Dla najzdrowszej diety powinnaś razem z Maluchami unikać... jedzenia z pudełka czy folii, kupowanego w sklepie. 

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie