Jak przestać jeść ze stresu?

Obżarstwo często jest wynikiem stresu lub ucieczką od problemów.
Jak przestać jeść ze stresu?
fot. istock.com
22.09.2020
Dominika Stanisławska

Na pewno niejednokrotnie zdarzyło się wam jeść ze stresu. Autorce tego tekstu również. Nie dość, że stres źle wpływa na naszą psychikę to i na ciało, a zajadane ciastkami smutki nagle nie znikną. Często powodem nadwagi jest właśnie obżarstwo, ale nie z zachłanności, a stresu. Jak przestać jeść ze stresu? Jak skończyć z zajadaniem smutków? Podjadanie to taki nałóg jak palenie, bo czujemy nagły spadek napięcia. Warto sobie to uświadomić i podjąć odpowiednie działania.
Zobacz więcej: Jak się zmotywować do diety?

Najlepsze lekarstwo na podjadanie

Kiedy czujemy, że jest nam źle zaczynamy się objadać cukrem i tłuszczami, co szybko odbija się na naszej wadze, a później zdrowiu. Dobrze jest zastąpić cukry białkiem. Białko reguluje glukozę we krwi, co oznacza, że nie będziesz doświadczać nagłych spadków cukru. Glukoza daje krótkotrwały efekt szczęścia, dzięki czemu mamy dobry humor po czymś słodkim. Więcej białka w diecie tym lepiej. Co więcej, białko wspomaga odchudzanie i jest głównym budulcem mięśni. Ważną rzeczą jest też rozpisanie, jakie posiłki zjadamy, ile och zjadamy i jaką mają wartość. Później tam, gdzie jest za dużo słodyczy, wystarczy wpisać posiłki białkowe. Taka lista pomoże nam utrzymać rygor i będzie dobrym początkiem zmian.
Taka lista pomoże nam utrzymać rygor i będzie dobrym początkiem zmian.
fot. istock.com

Zadbaj o prawidłowy poziom wody w organizmie

Niski poziom wody też jest powodem podjadania. Warto zadbać o jej odpowiedni poziom. Jeśli czujesz, że chcesz coś zjeść zamiast tego napij się wody. Możesz pić jej więcej niż jest zalecane. Odpowiednia filtracja wody pozwala na zachowanie idealnej wagi. Warto także, poza nawadnianiem, jeść regularnie, najlepiej co 3-4 godziny, aby ciągle być nasyconym. W ten sposób unikniemy przejadania się i objadania się cukrami i tłuszczami. Warto doprowadzić do porządku rozchwiany metabolizm, dlatego rano nigdy nie można zapomnieć o śniadaniu, a wieczorem nie trzeba będzie wyjadać wszystkiego z lodówki.
Zobacz więcej: Odchudzasz się i brakuje ci motywacji? Wiemy jak wytrwać na diecie

Relaks - lekarstwo na stres

Jeśli doświadczamy długotrwałego stresu to spinają się nasze mięśnie, a umysł ciągle jest na najwyższych obrotach. Musimy znaleźć czas na relaks. Gorąca kąpiel może pomóc w walce ze stresem. Rób sobie kąpiel z olejkami codziennie jeśli tego potrzebujesz, a po kilku dniach na pewno poczujesz się lepiej. Gorąca woda rozluźnia mięśnie, a olejki eteryczne doskonale działają na zmysły. Codziennie znajdź też czas na robienie jakiejś przyjemniej rzeczy, która pozwoli ci rozładować napięcie. Może to być serial albo książka. Ważne, aby regularnie poświęcać czas na rzeczy, które nas szczerze cieszą.

SONDA
Zdarzyło ci się zajadać stres?
Zdarzyło ci się zajadać stres?

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie