Procter & Gamble Beauty wprowadza przełomową innowację w dziedzinie opakowań wielokrotnego użytku! [EkoMama]

Od 2021 roku w całej Europie produkty marek Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie będą dostępne w aluminiowych butelkach do wielokrotnego napełniania.
Procter & Gamble Beauty wprowadza przełomową innowację w dziedzinie opakowań wielokrotnego użytku! [EkoMama]
fot. istock.com
30.10.2020
Katarzyna Lemanowicz

Czy wiesz, że począwszy od 2021 r. marki Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie umożliwią 200 milionom europejskich gospodarstw domowych ograniczenie zużycia opakowań produktów do pielęgnacji włosów? W ten sposób firma przyspiesza realizację celów dotyczących zrównoważonego rozwoju ogłoszonych w czerwcu 2020, w dokumencie Responsible Beauty 2030.

Ochrona środowiska - co można zrobić?

The Window To Act Is Now: Accelerating Sustainability at Home to jeden z paneli tegorocznego  Reuters Responsible Business Summit, który odbył się 22 października 2020 r., z udziałem ekspertów do spraw zrównoważonego rozwoju. Jego widzowie usłyszeli m.in., że od 2021 r. marki P&G należące do kategorii produktów do pielęgnacji włosów, wprowadzają najnowsze rozwiązania wspierające szerszy recykling, redukcję zużycia plastiku oraz ponowne użycie opakowań, w myśl zasady Reduce - Reuse - Recycle.

Marki Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie wprowadzą systemowe rozwiązanie składające się z butelki wielokrotnego użytku wykonanej w z aluminium oraz opakowań uzupełniających. Co ważne, opakowania uzupełniające w pełni nadają się do recyklingu, a do ich wytworzenia zużywa się o 60 proc. mniej plastiku. P&G Beauty zaraportowało też satysfakcjonujący progres w dążeniu do zmniejszenia zużycia pierwotnego plastiku w opakowaniach szamponów i odżywek o 50 proc. do końca 2021 r.

Polecamy: Pierwsza na świecie mata treningowa z trzciny cukrowej [EkoMama]

P&G Beauty - opakowania wielokrotnego użytku

Osiągnięcie tego celu w połączeniu ze zmniejszeniem wagi opakowań, zwiększeniem w nich zawartości materiałów pochodzących z recyklingu, zachęcenie do korzystania z bardziej skoncentrowanych form produktów, a gdy będzie to miało sens, wykorzystanie alternatywnych materiałów, powinno pozwolić uniknąć zużycia ponad 300 000 ton pierwotnego plastiku.

W ten sposób firma kontynuuje swoje zobowiązanie do bycia siłą na rzecz dobra i promocji piękna na świecie, w ramach inicjatywy Responsible Beauty ogłoszonej w czerwcu 2020 r.  U jej podstaw leży przekonanie, że każdy produkt musi zostać zaprojektowany, opracowany i wyprodukowany z myślą o zdrowiu i bezpieczeństwie konsumentów i planety.

Plastik - jak zredukować jego zużycie?

fot. istock.com

P&G wie, że do zagadnienia zrównoważonego rozwoju trzeba podchodzić systemowo; dostrzegać interakcje pomiędzy wymiarami: społecznym, ekologicznym i ekonomicznym. Każda podejmowania decyzja rodzi wymierne konsekwencje, które trzeba przewidzieć. Niektóre pożądane składniki produktów mogą nie być dostępne ze zrównoważonych hodowli, a naturalne formuły kosmetyków, ze względu na wysoką alergenność, niekoniecznie są najbezpieczniejsze dla konsumentów. Natomiast bezrefleksyjne odwrócenie się od lokalnych społeczności żyjących z wytwarzania danego surowca może spowodować pauperyzację takich gospodarek. 

Polecamy: Wystarczy 5 kroków, by żyć bliżej natury! Jakich - przekonaj się sama

P&G zdając sobie sprawę z wielowymiarowości zagadnienia Responsible Beauty oraz swojej skali nawiązało współpracę ze starannie wyselekcjonowaną grupą ekspertów i organizacjami partnerskimi takimi jak Królewskie Ogrody Botaniczne, Kew, WWF, Rainforest Alliance, Skin Health Alliance i Roundtable on Sustainable Biomaterials. Pozwala to nie tylko na realizowanie celów Responsible Beauty 2030, ale również na uzyskanie zewnętrznej perspektywy oraz synergii z innymi inicjatywami na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Najważniejsze osiągnięcia P&G Beauty:

#1 Wspieranie ruchu #BeCrueltyFree

P&G od lat tworzy i nieodpłatnie udostępnia technologie, programy i procesy dla branży kosmetycznej. Na same poszukiwania alternatywnych metod testowania produktów bez udziału zwierząt firma wydała już ponad 420 milionów dolarów! Już 4 marki z portfolio P&G Beauty mogą pochwalić się certyfikatem PETA Cruelty Free: szampony i odżywki Herbal Essences i Aussie, dezodoratny i antyperspiranty Secret oraz produkty Bare Fruits.

#2 Współpraca z Królewskimi Ogrodami Botanicznymi, Kew – ekspertem w dziedzinie botaniki i twórcą światowego banku nasion roślin.

Wszystkie produkty linii Herbal Essences bio: renew zostały poddane procesowi poświadczania autentyczności kluczowych składników roślinnych zawartych w ich formułach oraz potwierdzaniu ich optymalnej ilości w produktach. Dzięki temu szampony i odżywki marki szczycą się niezwykle efektywnymi formułami, które w co najmniej 90 proc. oparte są na naturalnych składnikach. Dodatkowo P&G upewnia się, iż wszystkie surowce roślinne pozyskiwane są ze zrównoważonych hodowli.

KEW Garden

fot. istock.com

#3 Zaangażowanie w oczyszczaniu plaż z plastiku.

Inicjatywa H&S Beach Bottle, która dotyczyła produkcji butelek nadających się do recyklingu, wykonanych z plastiku zebranego z plaż i jest pierwszym ważnym krokiem w nadaniu plastikowym odpadom z plaży obiegu zamkniętego. Head & Shoulders współpracuje z firmą TerraCycle, która zbiera plastik podczas sprzątania plaży przy wsparciu ponad 100 organizacji pozarządowych i ponad 1000 wolontariuszy.

 

Aby dowiedzieć się więcej o Reuters Responsible Business Summit przejdź do:

https://rlsd.co/p/oUkuhQ

Aby dowiedzieć się więcej o Responsible Beauty przejdź do:

https://us.pg.com/responsible-beauty/  

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie