Sephora i Sephora Collection zobowiązały się do wspierania bardziej odpowiedzialnego piękna, działań w zakresie zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. `ch zakupionych w Sephora, w puntach stacjonarnych sieci.
Oczekiwania klientów, w zakresie składników naturalnego pochodzenia, potrzeby dbałości o zdrowie i ochronę środowiska naturalnego, systematycznie rosną. Niemal dla połowy dorosłych Polaków przy podejmowaniu decyzji o zakupie kosmetyków i produktów kosmetycznych ważne są kwestie związane z ekologią, takie jak opakowania podlegające recyklingowi (45%) i sposób produkcji przyjazny dla środowiska (48%) - wynika z badania przeprowadzonego na panelu Ariadna dla Sephora Polska*.
Sephora wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. Makijaż, pielęgnacja, zapachy – w każdej z tych kategorii firma zobowiązuje się zrobić wszystko, co w jej mocy, aby sprostać potrzebom klientów.
Zobacz więcej: Czy wiesz jak dużo plastiku jesz codziennie? [EkoMama]
* Badanie przeprowadzone dla Sephora Polska na panelu Ariadna w dniach od 29 sierpnia do 1 września 2020 roku. Próba ogólnopolska losowo-kwotowa N=1040 osób od 18 lat wzwyż. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI.
Wraz z nowym projektem GOOD FOR, Sephora wprowadza na sephora.pl i w swoich perfumeriach 4 zielone etykiety, którymi opatrzone będą produkty spełniające ekologiczne kryteria. Dzięki tym symbolom, Sephora chce informować i nawigować swoich klientów poszukujących produktów „dobrych dla ciebie”, „dobrych dla planety” i „dobrych dla wegan”.
fot. Materiały prasowe Sephora
Wśród marek, dostępnych w Sephora, które otrzymały specjalne oznaczenia, klienci znajdą produkty Sephora Collection, REN, PAI, Wishful, MyClarins, KVD Vegan Beauty, TARTE, MILK czy Respire. Wśród produktów oznaczonych zielonym znakiem, klienci znajdą również takie propozycje jak: zapach Lancome Idole, Armani My Way, czy CK Everyone.
Od października 2020 roku klienci w Polsce mogą zwracać puste opakowania po produktach do pielęgnacji skóry, zapachach i makijażu zakupionych w perfumeriach Sephora. Firma, dzięki międzynarodowej współpracy z centrum recyklingu CEDRE, podda je odzyskowi surowców lub przetworzy na energię.
"To dopiero początek naszych działań z obszaru zrównoważonego rozwoju wobec środowiska i bardziej odpowiedzialnego piękna, ale wiemy też, że każdy taki krok ma znaczenie dla naszej planety. Jesteśmy na etapie transformacji, ale nasze zobowiązanie jest bardzo konkretne. Ten obszar działań jest strategiczny dla naszej firmy i marki, dlatego będziemy go mocno rozwijać w kolejnych latach." – mówi Małgorzata Dzięcielewska, Dyrektor ds. marketingu Sephora Polska.
O tym, jak poprzez swoje działania oraz produkty firma stara się minimalizować wpływ na środowisko naturalne, klienci dowiedzieć się mogą, dzięki digitalowemu katalogowi Good For, który dostępny jest na katalogsephora.pl i na sephora.pl Sephora przygotowała w nim również porady i edukacyjne artykuły we współpracy z aktywistką ekologiczną i autorką książki „Jak uratować świat?” – Aretą Szpurą. W ekatalogu Sephora znajdziemy również przykłady prośrodowiskowych działań innych marek, a wśród nich m.in: Givenchy, Glov, Origins, Phlov.
*Wyjątkiem jest peel-off blackhead mask (89.7%) **Bez składników pochodzenia odzwierzęcego
Dobrym przykładem zmiany w filozofii marki jest też linia pielęgnacyjna Colorful. Zawiera ona co najmniej 90% naturalnych składników *** i korzysta z supermocy ponad 20 różnych owoców i roślin wyselekcjonowanych jako bogate źródło witamin, kwasów tłuszczowych i minerałów. Nie zawiera składników odzwierzęcych.
Sephora Collection przedstawia też nową linię produktów CARE – all-in-one make up + pielęgnacja. Jednym z produktów najbardziej godnych uwagi jest podkład Care Natural Glow + 10hr Hydration Foundation. W 97% stworzony z naturalnych składników, dba o rozświetlenie i nawilżenie. Herbata matcha i składniki aktywne wraz z witaminą C dbają o piękną skórę.