6 prostych pomysłów jak poprawić swoją kondycję razem z dzieckiem

Warto wprowadzić kilka zdrowych nawyków do waszego życia. Niewiele kosztują, a dobrze zrobią całej twojej rodzinie.
6 prostych pomysłów jak poprawić swoją kondycję razem z dzieckiem
Fot. Pinterest.com
20.11.2020
Katarzyna Lemanowicz

Wiosenne ocieplenie poskutkowało tym, że z domów wychodzą młode dziewczęta (i nie tylko młode) śmigające żwawym krokiem ubrane w obcisłe legginsy - a to na fitness, a to na basen, a to uprawiające jogging - prezentujące dumnie najnowszy model obuwia do tego przeznaczonego. A Ty zapracowana Mamo myślisz sobie tylko: ciekawe, kiedy ja niby mam jeszcze znaleźć czas na to, by pójść na aerobik i trzymać się diety.

Otóż możesz zadbać o sobie i o swoje dziecko za jednym zamachem. Wystarczy, że wprowadzisz w wasze życie sześć prostych zasad.

6 prostych pomysłów jak poprawić swoją kondycję razem z dzieckiem

Po pierwsze: Jedz więcej warzyw i owoców

Owoce wydają się dość przystępnym pokarmem dla dzieci. Są słodkie, orzeźwiające i często nie wymagają specjalnego przygotowania, poza ich szybkim opłukaniem. Z warzywami jest nieco trudniej. Twoim celem powinno być dostarczenie dziecku co najmniej jednego warzywa w każdym posiłku. Jeśli masz w domu wroga warzyw, zamiast zmuszać go do jedzenia, zastosuj fortel. Przygotuj dwa warzywa na obiad i poproś dziecko, aby wybrało, które chce zjeść. A drugie zjedz ty. Na zdrowie!

Po drugie: Korzystaj ze schodów

Zamiast wsiadać do windy spalaj kalorie wchodząc i schodząc po schodach. Zaproponuj dziecku wyścig, kto pierwszy na górze. Jeśli jest jeszcze za małe, dopiero co zaczęło chodzić, złap je za rączkę i wchodźcie razem powoli. Wspinajcie się stopień po stopniu, licząc na głos. Zachęcaj dziecko, by powtarzało. To świetna zabawa - ułatwia naukę liczenia. Ty w tym czasie możesz intensywniej napinać mięśnie pośladków, by wzmocnić efekt.

Trening z dzieckiem

fot. istock.com

Po trzecie: Trzymaj się rytmu dnia i nocy

Zasypianie i budzenie się o stałych porach pomaga wypracować naturalny rytm dobowy, co oznacza lepszą jakość wypoczynku, który ma zbawienny wpływ na cały organizm. Dobry sen jest jednym ze sposobów walki z otyłością. Dzieci wyspane lepiej radzą sobie także w przedszkolu i w szkole. Wyspana mama to uśmiechnięta mama. Wyspana masz więcej energii do działania, każda praca będzie ci lepiej wychodzić. Po kilku zarwanych nocach wszystko przecież leci ci z rąk. Warto więc zmobilizować się do chodzenia spać wcześnie, razem z dzieckiem lub chwilę po nim. 

Zobacz więcej: Naukowcy wybrali najlepsze mleko roślinne dla naszego organizmu

Po czwarte: Mniej jedzenia typu fast food

To prawda, że jedzenie w barach szybkiej obsługi, szczególnie, gdy żyje się w wiecznym pośpiechu, trochę korci. Trzeba jednak pamiętać, że żywność, którą tam dostaniesz, jest bardzo przetworzona i zwykle mało w niej najpotrzebniejszych składników odżywczych, do tego zawiera dużo soli podnoszącej ciśnienie krwi. Jeśli już musisz tam iść, poproś o przygotowanie frytek bez soli, po czym dosól je trochę sama do smaku. To twoje prawo i sprzedawcy nie mogą tego odmówić. Sprawdzaj też informację o danym produkcie, tzn. ile i jakich składników zawiera, aby wybrać jak najmniej szkodliwy.

Tak często jak możesz, gotuj w domu i spróbuj zamrażać posiłki przygotowane z wyprzedzeniem. Wszystko, co będziesz musiała później zrobić, to coś podgrzać w piekarniku lub kuchence mikrofalowej. Pakuj obiady od razu po zrobieniu w specjalne naczynia do podgrzewania (sprawdzaj, czy mają one oznaczenie "BPA free", "bez BPA"). Kiedy gotujesz sama, na zapas, masz szansę, by rozsądnie zaplanować domowe żywienie i tylko od Ciebie zależy, jak zdrowe będą to posiłki. Możesz naprawdę puścić wodze fantazji, bo większość dań, zarówno mięsnych jak i wegetariańskich, nadaje się do zamrożenia. 

Po piąte: Pij więcej wody

Wiele dzieci zbędne kalorie pochłania w wyniku picia słodkich napojów i soków. Chociaż soki są zdrowe, to zawierają dużo fruktozy, która szybko przedostaje się do krwi. Zamiast nich, zaproponuj dziecku od czasu do czasu wodę mineralną, szczególnie między posiłkami. Jeśli czysta woda jest zbyt mało atrakcyjna, spróbuj dodać plasterki owoców do butelki lub dzbanka. Niech dziecko samo wybierze, z którym owocem chce wypić wodę danego dnia. Sama również pij tak sporządzone napoje. To samo zdrowie!

Zobacz więcej: Czy testy DNA pomogą w osiągnięciu idealnego ciała?

Po szóste: Biegaj lub spaceruj szybkim krokiem

Coraz więcej jest okazji do wzięcia udziału w maratonie lub wyścigu. Niektóre z nich organizowane są przez organizacje pozarządowe, urzędy dzielnic charytatywnie, niektóre dla zabawy, a niektóre dla upamiętnienia jakiegoś wydarzenia. Warto brać w nich udział. Pomaga to budować więź z dzieckiem i w atrakcyjnej formie spędzić czas przy minimalnym nakładzie środków finansowych. Nie musisz zaraz wygrać - wystarczy wziąć udział! Zmusza Was to do wspólnych treningów, zaszczepia dobre wzorce i wyzwala pozytywną energię. A jak wyglądają twoje spacery z dzieckiem? Kiedy chodzisz z dzieckiem po osiedlowych alejkach, w parku lub w lesie, od czasu do czasu przyśpiesz, podbiegnij, potruchtaj w miejscu, aby serce pracowało na większych obrotach.

Najskuteczniejszym sposobem na rozbudzenie w dziecku apetytu na zdrowie jest dawanie mu przykładu. Wszyscy będziecie czerpać z tego korzyści dla zdrowia i kondycji. Pomyśl: kiedy teraz nie robisz nic, by zadbać o swoją formę, jak wiele zyskasz, gdy tylko wdrożysz te sześć wymienionych wcześniej reguł. Zatem do dzieła!

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie