Masz tylko chwilę na lunch? Zrób kanapkę ze szparagami!

Na szparagi trzeba czekać cały rok, więc kiedy się pojawią, objadamy się nimi do syta!
Masz tylko chwilę na lunch? Zrób kanapkę ze szparagami!
fot. istock.com
17.06.2020

To ostatni moment na szparagi - już na początku lipca kończy się na nie sezon. Dlatego jeśli lubisz jeść szparagi, koniecznie wypróbuj tę kanapkę. 

Szparagi - właściwości zdrowotne

Szparagi mają szereg właściwości prozdrowotnych, a do tego zawierają mało kalorii. Jedz je w każdej możliwości ilości. Szparagi wykazują działanie przeciwnowotworowe, odpowiadają za prawidłowy rozwój płodu i dodatkowo wspomagają proces odchudzania.

Szparagi są bogate w kwas foliowy, witaminę C oraz E, a także beta-karoten, które korzystnie wpływają na stan skóry oraz włosów. Szparagi są cennym źródłem wapnia, fosforu i potasu, które odpowiadają za prawidłową kondycję kości i zębów. Glutation zawarty w szparagach reguluje pracę układu odpornościowego, a także wspomaga wątrobę w procesie oczyszczania organizmu z toksyn.

Szparagi

fot. istock.com 

Dodatkowo duża zawartość błonnika pokarmowego korzystnie wpływa na regulację układu trawiennego, redukuje zaparcia i powoduje uczucie sytości co z kolei korzystnie wpływa na proces odchudzania. 

Kanapka ze szparagami - przepis

Składniki:

  • 2 kromki pumpernikla,
  • 2 łyżki ricotty,
  • 1/2 łyżeczki prażonego kminku,
  • dwa plastry wędzonego łososia,
  • 4 zielone szparagi,
  • sól i pieprz,
  • sok z cytryny,
  • listki mięty.

Przygotowanie:

Szparagi dokładnie umyj. Ostrą obieraczką do warzyw pokrój szparagi we wstążki (jak makaron, wzdłuż warzywa). Ricottę wymieszaj z kminkiem. Dopraw solą i pieprzem.  Pumpernikiel posmaruj serkiem. Na wierzch ułóż łososia i po kilka wstążek ze szparagów. Skrop sokiem z cytryny i ułóż na każdej kanapce kilka listków mięty. 

Smacznego!

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie