Joga śmiechu, czyli nowa metoda walki ze zmarszczkami

Nowatorski sposób stopniowo zaczyna zdobywać fanów.
Joga śmiechu, czyli nowa metoda walki ze zmarszczkami
fot. istock.com
25.06.2021
Dominika Stanisławska

Znamy jogę twarzy, ale teraz pojawia się nowa metoda walki ze zmarszczkami - joga śmiechu. Skuteczne, szybkie i bardzo proste praktyki, które mogą konkurować z niektórymi interwencjami medycyny estetycznej. Nie wspominając o ich korzyściach psychologicznych, zwłaszcza jeśli żyje się w stresie.
Zobacz więcej: Jak uzyskać młody i promienny wygląd skóry?

Joga śmiechu - co to jest? 

W 2019 roku Aurelia Del Sol, nauczycielka jogi, wyjechała do USA, aby wyleczyć swój bruksizm, czyli niekontrolowane zaburzenie, które powoduje zgrzytanie i/lub zaciskanie zębów. Młoda kobieta była zainteresowana innymi formami medytacji, aby wyleczyć dyskomfort. Od czego zaczęła? Od jogi twarzy. Jak sama mówi „W ciągu zaledwie kilku tygodni moja twarz się rozluźniła, nie odczuwałam już bólu zębów i szyi, a przede wszystkim odzyskałam energię i sen. Postanowiłam trenować jogę twarzy, aby móc jak najlepiej dzielić się tym wspaniałym narzędziem, które dziś jest w pełni częścią mojej higieny życia.”- wyjaśnia. Później Aurelia postanawia pójść o krok dalej. Wdrożyła holistyczne podejście do pielęgnacji uśmiechu: „Jest to seria prostych i skutecznych ćwiczeń, które można zintegrować z codzienną rutyną higieny jamy ustnej”. W ten sposób narodziła się joga śmiechu. Wszystko polega na wywołaniu uśmiechu poprzez proste ćwiczenia twarzy.

Joga śmiechu - korzyści

Podobnie jak joga twarzy, korzyści płynące z jogi śmiechu są wielorakie. Ćwiczenia wpływają dogłębnie na starzenie się naskórka, na koloryt skóry wokół ust, a także zwiększają objętość ust. „Często mówię, że zaczynamy jogę uśmiechania się dla fizycznej zmiany, która jest widoczna w pierwszych dwóch tygodniach, a kontynuujemy praktykę, ponieważ czujemy się lepiej, mamy więcej energii, odzyskujemy pewność siebie” – mówi Aurelia Del Sol. Oprócz realnych efektów fizycznych, joga śmiechu pomaga zmniejszyć stres. „Jesteśmy spokojniejsi, a sposób, w jaki na siebie patrzymy, ewoluuje, stajemy się dla siebie bardziej życzliwi. Uczymy się na nowo, jak czynić dobro w prosty sposób i to staje się naszą rutyną, higieną życia, tak jak mycie włosów albo zębów.”
Zobacz więcej: 5 włosowych mitów, w które nie powinnaś wierzyć

3 ćwiczenia do wykonania po umyciu zębów

#1 Skręcenie języka. Język przechodzi między zębami a wargami, usta są zamknięte. Wykonaj 5 obrotów w każdą stronę. Celem jest praca wokół ust, wzmocnienie mięśni (ust i języka) w celu uzyskania bardziej wyrazistego owalu i redukcji zmarszczek nosowo-wargowych.

#2 Pocałunek do nieba. Jak sama nazwa wskazuje, chodzi o całowanie nieba z głową odchyloną do tyłu, akcentując ruch ust. Nabieramy powietrza do ust, a następnie wypuszczamy je jakbyśmy chcieli pocałować niebo. 3 sekwencje po 10 pocałunków spowodują, że twoje usta będą pełniejsze.

#3 Wygładzanie konturu ust. Wystarczy użyć pomadki. Nabierz powietrza, a następnie przyłóż do ust dwa palce. Aby wygładzić kontur ust delikatnym i miękkim dotykiem przez trzydzieści sekund. To ćwiczenie pomaga zmiękczyć i zredukować zmarszczki oraz uzyskać gładsze usta.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie