Koniec z jednorazowymi środkami higienicznymi? LastObject wprowadza rewolucję

Będzie prawdziwa rewolucja?
Koniec z jednorazowymi środkami higienicznymi? LastObject wprowadza rewolucję
fot. istock.com
21.04.2021
Dominika Stanisławska

Każdy z nas już wie, że jesteśmy w kryzysie klimatycznym, a każdy kolejny dzień przybliża nas do tragedii. Możemy to zatrzymać, a pomysł na ekologiczne podejście w kwestiach higieny ma przedsiębiorca, Isabel Aagaard, współzałożyciel firmy LastoObject, która zajmuje się produkcją wielorazowych środków higienicznych.
Zobacz więcej: 
Firmy zaczynają zmieniać podejście do pracujących mam

Waciki wielokrotnego użytku - hit czy kit?

Isabel Aagaard jest współzałożycielem firmy LastObject, której misją jest tworzenie wielokrotnego użytku, przyjaznych dla środowiska alternatyw dla jednorazowych artykułów higieny osobistej, które pozostawiają trwały ślad na naszej planecie. Po około siedmiu miesiącach prac rozwojowych, testów materiałowych i poprawek projektowych firma wypuściła swój pierwszy produkt The LastSwab, „bawełniany” wacik wielokrotnego użytku, wykonany z wytrzymałego TPE (materiału o właściwościach gumy i plastiku) i miękkich, gumowych końcówek. W przeciwieństwie do swojego jednorazowego odpowiednika, LastSwab można czyścić mydłem i wodą lub alkoholem, wytrzymuje do 1000 zastosowań i jest dostarczany w etui podróżnym wykonanym z biodegradowalnego plastiku.

Jak mówi sama Isabel Aagaard w komentarzu udzielonemu shape.com „Na Facebooku głosy były podzielone. Z jednej strony ludzie mówili:„o mój Boże, to jest tak innowacyjne i niesamowite, chcę to mieć, a z drugiej:„ to jest obrzydliwe - nigdy nie użyłbym ponownie wacika”- mówi Aagaard. „Myślę, że dało nam to duży rozgłos, ponieważ ludzie dzielili się tym produktem zarówno ze względu na to, że jest czymś nowym i innowacyjnym.”

LastRound - wielorazowe płatki kosmetyczne
fot. https://lastobjectpolska.pl/LastSwab.html

Długotrwała ochrona środowiska - jak ochronić planetę?

Firma jest bliska sprzedaży milionowego LastSwab, a klienci nadal używają tych samych produktów dwa lata po ich pierwszym zakupie, mówi Aagaard. „Myślę, że każdy jest świadomy tego, co dzieje się teraz na świecie, a ludzie są naprawdę chętni do pójścia o krok dalej i dostrzegania różnicy między produktami” - mówi.
Zobacz więcej: 
Wyższe stanowisko to więcej stresu? Kondycja psychiczna liderów niepokoi...

Zespół planuje stworzyć  więcej produktów wielokrotnego użytku w swojej linii i kontynuować ulepszanie istniejących, gdy tylko pojawią się nowe, wysokiej jakości materiały o mniejszym wpływie na środowisko. Jednak długoterminowym celem firmy Isabel Aagaard jest, aby LastObject zmienił podejście do całego procesu kupowania artykułów higieny osobistej, czy to chusteczek higienicznych, wacików, czy nawet produktów menstruacyjnych.

źródło: shape.com

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie