5 nietypowych sposobów na stres

Nie tylko joga może odstresować.
5 nietypowych sposobów na stres
fot. istock.com
25.02.2021
Dominika Stanisławska

Stres jest obecny w życiu każdego z nas, a niestety w ostatnim czasie mamy go więcej niż zwykle, co może negatywnie wpływać na sposób myślenia, odczuwania i działania. Walczyć ze stresem można różnymi metodami. Popularne są na przykład piłeczki antystresowe czy zioła uspokajające. My polecamy metody bardziej nietypowe, naturalne i przyjemne!
Zobacz więcej: Trendy dotycząca zdrowia i dobrego samopoczucia

5 nietypowych sposobów na stres

#1 Floating

Sesje floatingu to coraz bardziej popularny sposób relaksacji, który polega na unoszeniu się na powierzchni wody w specjalnie do tego przeznaczonej kabinie deprywacyjnej. W wodzie rozpuszczona jest duża ilość soli Epsom (siarczanu magnezu). Wysokie stężenie magnezu i siarki sprawia, że nasze ciało z łatwością lewituje na powierzchni i nie działa na nie siła grawitacji. Ponadto kapsuła pozwala na pełne wyciszenie umysłu, dzięki wyeliminowaniu bodźców zewnętrznych.
Ponadto kapsuła pozwala na pełne wyciszenie umysłu, dzięki wyeliminowaniu bodźców zewnętrznych.
fot. istock.com

#2 Joga

Joga jest doskonałą formą aktywności fizycznej dla osób, które odczuwają niepokój i stres.

Pozwala na lepsze zrozumienie swojego ciała i poprawia kondycję, a połączenie ruchu i medytacji sprawia, że umysł, na co dzień pełen różnych myśli, szybko się uspokaja. W końcu to znana od tysięcy lat metoda osiągania wewnętrznej harmonii. Dużym powodzeniem cieszą się wyjazdowe warsztaty z jogą, które w kontekście redukcji stresu mają przewagę nad ćwiczeniami w domu z uwagi na fakt, że wówczas można skuteczniej odciąć się od codziennych spraw i praktykować jogę w skupieniu.

#3 Aromaterapia

W aromaterapii, inaczej terapii zapachem, wykorzystywane są głównie olejki eteryczne, które mają pozytywny wpływ na zdrowie i samopoczucie. Naturalne olejki zapachowe można stosować na wiele sposobów - wprowadzić je do wnętrz, używać do kąpieli lub masażu, dodawać do inhalacji, a także nosić przy sobie jak perfumy, aby sięgnąć po nie w chwili stresu. Na poprawę nastroju polecane są na przykład olejki cedrowe, szałwiowe, jaśminowe, lawendowe, różane, rumiankowe i melisowe. Warto wypróbować kilka, aby sprawdzić, który zapach najbardziej nam odpowiada i przynosi najlepsze efekty.
Zobacz więcej: Cudowna wąkrotka azjatycka. Jak działa ta cudowna roślina?

#4 Sauna

Wysoka temperatura w saunie ma dobroczynny wpływ na ciało i umysł. Podczas seansów saunowych rozszerzają się naczynia krwionośne, poprawia się ukrwienie organów wewnętrznych, a napięte mięśnie szybko się rozluźniają. To dobry sposób na oczyszczenie i dotlenienie organizmu. Pod wpływem ciepła wydziela się większa liczba endorfin i serotoniny, czyli tzw. hormonów szczęścia, które pozytywnie wpływają na nastrój. Regularne korzystanie z sauny skutecznie redukuje codzienny stres, zmęczenie psychiczne i fizyczne.
Zobacz więcej: 

#5 Zabiegi z miodem

Apiterapia, w której wykorzystywane są naturalne miody i inne produkty pszczele, może pomóc w różnych dolegliwościach, ma też działanie antystresowe. Jednym z miejsc, gdzie można się o tym przekonać jest Hotel Dębowy Biowellness & SPA, leżący w Górach Sowich, regionie słynącym z pszczelarstwa. Goście hotelu mogą korzystać z oczyszczająco-wygładzających okładów z miodu, silnie rewitalizujących masaży miodem i pyłkiem pszczelim oraz relaksujących kąpieli w mleku i miodzie, a wszystko na bazie wysokowartościowych produktów z lokalnej pasieki. Dzięki wysokiej zawartości olejków eterycznych miód redukuje stres, poprawia komfort oddychania i pomaga przy bezsenności, a przy tym jego bogaty skład znakomicie odkaża, regeneruje i nawilża skórę. Terapeutycznym zabiegom towarzyszą bardzo przyjemne, słodkie i subtelne aromaty oraz delikatne światło świec z wosku pszczelego, działające niezwykle kojąco na zmysły.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie