Work-life-balance, jak go osiągnąć pracując zdalnie?

Wszystko, co musisz wiedzieć o oddzieleniu pracy od życia osobistego.
Work-life-balance, jak go osiągnąć pracując zdalnie?
fot. istock.com
08.02.2021
Dominika Stanisławska

Wiele osób nadal nie potrafi się zorganizować przy pracy zdalnej. To już prawie rok, odkąd nasza kuchnia lub łóżko zamieniły się w biura. Często można usłyszeć radę, aby wylogować się z mejla, gdy już skończymy pracę. Mimo to, łatwiej powiedzieć niż zrobić. Łatwo jest przeglądać i odpisywać na wiadomości, gdy jesteśmy w domu, a nasz służbowy laptop ciągle jest włączony.
Zobacz więcej: 
Jak lepiej zarządzać czasem? Kilka wskazówek

Work-life-balance - jak oddzielić pracę zdalną od życia prywatnego?

#1 Fizycznie wyznacz strefę do pracy

Stwórz w domu miejsce do pracy. Może to być odpowiednie poprzestawianie mebli, które będziesz mogła po pracy odsunąć na miejsce lub kącik, który będziesz omijać szerokim łukiem tuż po pracy. Pozwoli to na zachowanie równowagi między obowiązkami służbowymi a życiem prywatnym. Osiągniesz komfort psychiczny, bo po wykonaniu swoich zadań, będziesz mogła spokojnie opuścić ten obszar. O ile to możliwe unikaj pracy w łóżku, bo prowadzi to do problemów ze snem.
O ile to możliwe unikaj pracy w łóżku, bo prowadzi to do problemów ze snem.
fot. istock.com

#2 Schowaj wszystkie biurowe rzeczy

Gdy kończysz zawsze wyłącz służbowego laptopa, pochowaj dokumenty i inne biurowe rzeczy. Przestanie cię to kusić do wydłużania sobie godzin pracy. Możesz wszystko chować do biurka lub odkładać w inne miejsce, do którego nie będziesz zaglądać aż do poranka. Na początku może się to wydać głupie i bezcelowe, ale z czasem wpływa na organizację pracy w domu. Ponadto medytacja po pracy zwiększa produktywność i dobrze nastraja na resztę dnia, co pozwala zapomnieć o obowiązkach służbowych.
Zobacz więcej: 
5 łatwych sposobów na szybkie zmniejszenie napięcia

#3 Rutyna jest twoim przyjacielem

Trzymaj się godzin pracy. Bardzo wiele osób na początku pracy zdalnej (a może i nawet do dziś) tuż po przebudzeniu idzie do komputera. Nie jest to najlepsze rozwiązanie, bo wtedy nie ma czasu, aby w spokoju zjeść śniadanie, ubrać się i wykonać poranną toaletę. To także sposób, przez który łatwo zatracić się w pracy i stracić swoje życie osobiste. Zawsze lepiej wstać 30 minut wcześniej, poświęcić czas na poranne czynności i nastawienie się do pracy oraz zaplanowanie obowiązków na rozpoczynający się dzień. Największe wyzwanie w pracy zdalnej, to egzekwowanie ograniczeń od siebie samego.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie