5 sposób na równoważny podział domowych obowiązków

Jak podzielić opiekę nad domem i dziećmi?
5 sposób na równoważny podział domowych obowiązków
fot. istock.com
16.10.2020
Dominika Stanisławska

Miałaś wielkie plany odnośnie związku partnerskiego, wszystko układało się po twojej myśli, dopóki nie zauważyłaś, że musisz radzić sobie z domem, pracą i dziećmi – sama. Chcesz uniknąć kłótni związanej z podziałem obowiązków? Wasze spięcia do niczego nie prowadzą? Nieważne, ile aplikacji zarządzania czasem wypróbowaliście. Tych 5 sposobów pomoże wam lepiej zorganizować podział obowiązków.
Zobacz więcej: Jak uraza z powodu niewykonywania obowiązków domowych rujnuje małżeństwa?

5 sposobów na podział domowych obowiązków

Partnerzy biznesowi

Prowadzenie domu, to taka sama odpowiedzialność, jak prowadzenie własnego biznesu. Podział obowiązków nawet gdy będzie równy, to odpowiedzialność może być zupełnie inna. Co innego odebrać dzieci ze szkoły, a co innego wyrzucić śmieci. Sytuacja zmienia się dynamicznie – tak jak w biznesie. Musicie często rozmawiać o podziale obowiązków, aby uniknąć spięć. Tak jak wspólnicy codziennie rozmawiają o interesach, wy musicie codziennie rozmawiać o domowych obowiązkach.
Tak jak wspólnicy codziennie rozmawiają o interesach, wy musicie codziennie rozmawiać o domowych obowiązkach.
fot. istock.com

Mów na głos, co czujesz

Skrywana uraza może urosnąć do rozmiarów ogromne żalu. Zazwyczaj na urazę składają się niewielkie rzeczy i zachowania drugiej strony. Niestety brak rozmowy prowadzi do ogromnych kłótni. Aby ich uniknąć rozmawiajcie ze sobą o każdym kroku drugiego partnera. Mówcie jak się czujecie, gdy druga strona zrobić coś innego, niż było zaplanowane.

Róbcie to, w czym dobrze się czujecie

Lista rzeczy powinna znajdować w waszych aplikacjach, powinna być zsynchronizowana, abyście oboje mieli do niej dostęp. Powinna także obejmować „poziomy trudności” poszczególnych zdań, np.: gotowanie obiadu (potrzebna pomoc) lub sprzątanie (zrobię sama). Druga strona będzie miała jasny obraz sytuacji. Partner będzie wiedział, do jakich czynności potrzebujesz jego pomocy. Można także dodać rzeczy, których nie lubi się robić, co też ułatwi rozmowę.
Zobacz więcej: Dlaczego kobiety trzymają mężczyzn pod pantoflem?

Główna lista rzeczy do zrobienia

W tym samych aplikacjach powinniście mieć nie tylko obowiązki, ale też wydatki. Rachunki, które już zostały opłacone oraz te, które dopiero będą opłacone. W związku nie chodzi o to, żeby dzielić wszystkie wydatki po połowie, ale żeby ułatwić sobie nawzajem życie. Jeśli widzisz, że został jeden rachunek do opłacenia, po prostu go zapłać. W końcu do domowego budżetu dokładacie się oboje.

Zaplanujcie cotygodniowe spotkania

Regularne rozmowy na temat na temat domowych obowiązków, regularne mówienie, jak się czujecie pozwoli wam lepiej zarządzać domem – jak w biznesie. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziecie wiedzieć, na czym stoicie, a każda wątpliwość zostanie rozwiana.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie