3 sposoby na lepsze samopoczucie i ładny wygląd po ciąży

Ciąża i poród to prawdziwy rollercoaster uczuć, z którym musi zmierzyć się każda młoda mama.
3 sposoby na lepsze samopoczucie i ładny wygląd po ciąży
fot. unsplash.com
01.02.2019
Katarzyna Lemanowicz

Dopiero później przychodzi czas przyzwyczajania się do nowej sytuacji. Aby móc wejść w rolę matki bez niepotrzebnego stresu, warto zadbać o swoje samopoczucie – a także o ładny wygląd. Przeszło połowa młodych matek zmaga się ze zjawiskiem zwanym z angielskiego „baby blues”, a u nas – smutkiem poporodowym. Z reguły pojawia się on 3–5 dni po narodzinach dziecka, a jego symptomy zwykle przechodzą samoistnie. U niektórych kobiet syndrom ten ma znacznie bardziej nasilony charakter – wówczas warto skorzystać z porad specjalisty. Aby złe samopoczucie po porodzie nie wygrało, młoda matka nie powinna zapominać o swoich potrzebach. „Szczęśliwa mama to szczęśliwe dziecko” – to motto, o którym musi pamiętać każda kobieta stawiająca pierwsze kroki w macierzyństwie.

Skuteczne sposoby na lepsze samopoczucie i ładny wygląd po ciąży

#1 Zdrowe odżywianie to podstawa

Senność, zmęczenie, osłabienie czy bóle głowy po porodzie to problemy niejednej młodej mamy. Jeśli ten stan nie mija, warto sprawdzić, czy nie jest to anemia spowodowana utratą dużej ilości krwi w trakcie porodu oraz połogu. Ten stan rzeczy bywa również skutkiem źle zbilansowanej diety, która może prowadzić do niedoboru żelaza. Anemię najlepiej zwalczyć, nanosząc odpowiednie zmiany w diecie. Do jadłospisu należy wprowadzić produkty bogate w żelazo, witaminę  C, B12i kwas foliowy. 

Żelazo hemowe, które jest lepiej przyswajalne przez ludzki organizm, znajduje się w jajach, rybach oraz drobiu. Jego postać niehemowa obecna jest m.in. w roślinach strączkowych czy suszonych morelach. Okazuje się, że dobry wpływ na przyswajanie żelaza ma witamina C. Jej prawdziwą skarbnicą są np. świeże soki z owoców cytrusowych. Witaminę B12 należy szukać w czerwonym mięsie i rybach, a kwas foliowy – w zielonych liściastych warzywach. Co więcej, zły nastrój może powodować również deficyt magnezu; aby uzupełnić jego zasoby w organizmie, warto spożywać takie produkty jak migdały, figi, kasze i banany.

#2 Włosy - jak o nie zadbać?

Proces wzrostu i obumarcia włosa u kobiet trwa przeszło osiem lat. W przypadku kobiet w ciąży nieco się to zmienia. Hormony, których zadaniem jest utrzymanie ciąży, powodują, że włosy są bardziej lśniące, stają się grubsze, i szybciej rosną. Niestety po przyjściu na świat dziecka, w wyniku spadku poziomu estrogenu stan włosów się pogarsza. Po porodzie nierzadko wypadają nawet te włosy, których proces wzrostu jeszcze nie dobiegł końca. Stąd wiele młodych matek ma wrażenie wzmożonego wypadania włosów. Dla wielu kobiet jest  to źródłem poważnego stresu, który może mieć negatywny wpływ np. na laktację, nie mówiąc o samopoczuciu. Wypadanie włosów po ciąży jest od nas niezależne, ale możemy je zmniejszyć. W tym celu warto zadbać o wspomnianą wyżej odżywczą dietę – pełną składników mineralnych i witamin. Poza tym zaleca się wcieranie w skórę głowy ampułek wzmacniających oraz przyjmowanie suplementów odpowiednich dla matek po porodzie i karmiących piersią tj. Vitapil Mama.

Sprawdzone sposoby na piękne włosy

fot. istock.com

#3 Treningi do klucz do zdrowej i sprawnej sylwetki

Jednym z najlepszych sposobów na uwolnienie endorfin mogących poprawić samopoczucie młodej matki jest sport. Treningi nie są jednak zalecane zaraz po porodzie – należy się z nimi wstrzymać sześć tygodni (po porodzie naturalnym) lub nawet dwanaście (po cięciu cesarskim). Ponadto zamiar powrotu do aktywności fizycznej warto przedyskutować z lekarzem lub położną. Ważne jest, aby młoda matka skoncentrowana na swoim nowo narodzonym dziecku, nie zapominała o tym, jak ważny jest regularny wysiłek, który nie tylko pozwala powrócić do kondycji sprzed ciąży, ale też wzmacnia mięśnie brzucha, rozładowuje stres i dodaje energii. Podsumowując, aby móc cieszyć się z narodzin dziecka, młoda mama nie powinna zapominać o sobie. Odpowiednia dieta, suplementy i aktywność fizyczna pomogą jej poczuć się lepiej w swojej skórze i sprawią, że będzie ona miała więcej energii niezbędnej do opieki nad niemowlęciem.

Polecane wideo

Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 26.05.2020 21:50
my kupiłyśmy koleżance po ciąży w prezencie tabletki medere anti aging, bardzo sobie chwaliła
odpowiedz
Polecane dla Ciebie