Co wpływa na wyniki w nauce?

Uczniowie chodzący po szkole w kapciach, osiągają lepsze wyniki w nauce - to teoria brytyjskich naukowców.
Co wpływa na wyniki w nauce?
fot. istock.com
23.04.2021
Katarzyna Lemanowicz

Pracownicy Uniwersytetu Bornmouth w Wielkiej Brytanii przyjrzeli się temu, jakie obuwie noszą dzieci, gdy są w szkole. Jak się okazuje to, co noszą na nogach robi wielką różnicę. Badania były bardzo szczegółowe i objęły aż 10-letni okres i aż 25 państw.

Co wpływa na wyniki w nauce?

Czemu naukowcy przyglądali się dziecięcemu obuwiu? W wielu szkołach np. w Wielkiej Brytanii szkoły mają bardzo rygorystyczne regulaminy, które wymagają np. mundurków czy czarnych pantofli. Jak udało się ustalić badaczom, dzieci, które noszą kapcie, osiągają lepsze wyniki w nauce. Jak to możliwe? Otóż takie dzieci czują się znacznie spokojniej, a to wpływa korzystnie na atmosferę w klasie.

Zobacz więcej: Jak zrozumieć dziecięce lęki?

uczennica
fot. istock.com

Co więcej, jeśli dzieci noszą kapcie, zauważalna jest redukcja przemocy czy psychicznego prześladowania wśród uczniów. Z danych wynika, że dzieci, które zaczynają nosić kapcie, stają się bardziej punktualne, chętniej zostają po lekcjach i więcej czytają.

Zachęcone tymi badaniami niektóre placówki zaczęły pozwalać dzieciom nosić kapcie w szkole. Szkoła podstawowa w hrabstwie Derby już zanotowała postępy. Pani dyrektor, choć w szkole nie ma "trudnej młodzieży" zdecydowała się na wprowadzenie kapci i efekty ją zaskoczyły. Teraz dzieci mniej biegają po korytarzach i wydają się zdecydowanie bardziej zrelaksowane. Wielu uczniów poprawiło też stopnie.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie