Jak pokazują badania przeprowadzone przez dr Jolantę Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego oraz Aleksandrę Świebodę z Instytutu Matki i Dziecka, główne czynniki, jakimi matki kierują się przy wyborze żywności i napojów dla dzieci, to:
Wybierając produkty matki polegają głównie na:
Gdzie mamy dzieci w wieku do 6 lat szukają porad?
Większość badanych mam wskazuje, że łatwo jest znaleźć wiarygodne informacje na temat produktów dla dzieci. W kontekście wyboru szeroko rozumianych produktów dla dzieci oprócz własnego doświadczenia istotnym źródłem informacji dla matek są także:
Serwisy internetowe są istotnym źródłem informacji także przy wyborze zabawek i akcesoriów dla niemowląt i małych dzieci.
– W dobie nadmiaru informacji oraz kryzysu autorytetów, opinia zwykłych konsumentów, rodziny i znajomych jest najchętniej wykorzystywanym i najbardziej wiarygodnym źródłem informacji, zaraz po własnym doświadczeniu. Nie oznacza to wcale, że źródła formalne nie są brane pod uwagę przy wyborze produktów. Nie są one jednak rozpatrywane jako pierwotne źródło informacji, a raczej wspierają wybory konsumentów na przykład na etapie porównywania produktów konkurencyjnych - podkreśla dr Jolanta Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego.