Czym kierują się matki przy wyborze żywności dla dzieci?

W opinii mam maluchów w wieku do 6 lat, Instytut Matki i Dziecka jest najbardziej znaną instytucją rekomendującą produkty dla dzieci, a jego oznaczenie jest rozpoznawalne przez 94 proc. z nich.
Czym kierują się matki przy wyborze żywności dla dzieci?
fot. istock.com
02.05.2020
Katarzyna Lemanowicz

Jak pokazują badania przeprowadzone przez dr Jolantę Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego oraz Aleksandrę Świebodę z Instytutu Matki i Dziecka, główne czynniki, jakimi matki kierują się przy wyborze żywności i napojów dla dzieci, to:

  • jakość - 77 proc.;
  • cena - 51 proc.;
  • bezpieczeństwo produktu - 46 proc.;
  • pochodzenie produktu (produkt polski) - 21 proc.

Wybierając produkty matki polegają głównie na:

  • własnym doświadczeniu - 59 proc.;
  • poradach znajomych/rodziny - 28 proc.;
  • poradach ekspertów/lekarzy - 20 proc.

 Gdzie mamy dzieci w wieku do 6 lat szukają porad?

  • 54 proc. kupując dla nich produkty często szuka rekomendacji znanych organizacji lub instytucji medyczno-naukowych,
  • 69 proc. ma zaufanie do tych rekomendacji,
  • 72 proc. uważa, że przyznając rekomendację instytucje te kierują się ekspercką wiedzą,
  • 80 proc. jest zazwyczaj zadowolona z produktów, które taką rekomendacje posiadają.
Czym kierować się przy wyborze żywności dla dzieci?
fot. istock.com

Większość badanych mam wskazuje, że łatwo jest znaleźć wiarygodne informacje na temat produktów dla dzieci. W kontekście wyboru szeroko rozumianych produktów dla dzieci oprócz własnego doświadczenia istotnym źródłem informacji dla matek są także:

  • znajomi i rodzina;
  • serwisy internetowe dla rodziców,
  • fora dyskusyjne,
  • serwisy cenowe;
  • eksperci.

Serwisy internetowe są istotnym źródłem informacji także przy wyborze zabawek i akcesoriów dla niemowląt i małych dzieci.

W dobie nadmiaru informacji oraz kryzysu autorytetów, opinia zwykłych konsumentów, rodziny i znajomych jest najchętniej wykorzystywanym i najbardziej wiarygodnym źródłem informacji, zaraz po własnym doświadczeniu. Nie oznacza to wcale, że źródła formalne nie są brane pod uwagę przy wyborze produktów. Nie są one jednak rozpatrywane jako pierwotne źródło informacji, a raczej wspierają wybory konsumentów na przykład na etapie porównywania produktów konkurencyjnych - podkreśla dr Jolanta Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie