Philips Avent: opieką warto się dzielić - Share the Care

Dbanie o siebie to nie egoizm – to troska o dziecko. Wiele mam uważa, że czas dla siebie to luksus, na który nie mogą sobie pozwolić. Tymczasem wiemy, że mamy, które dbają o siebie, lepiej troszczą się o swoje dzieci. Nowa kampania Philips Avent – #ShareTheCare #Opieką warto się dzielić, zachęca rodziców i ich bliskich do dzielenia się opieką nad dzieckiem. Czasem wystarczy pomóc w karmieniu lub przejąć nocny dyżur, aby mama mogła odpocząć i zadbać o siebie, choć przez chwilę.
Philips Avent rozumie, że mamy często czują się winne, poświęcając czas sobie, dlatego odkładają na później podstawowe potrzeby – wizytę u fryzjera, spokojny posiłek czy nawet prysznic lub umycie głowy.
Większość z 86% mam czuje, że to one przez większość czasu, powinny być głównymi opiekunkami, a 2/ 3 mam, co daje ok. 61% ma mniej niż godzinę dziennie na swoje podstawowe potrzeby.
37% mam martwi się o swoje szczęście i dobrostan, a 44% odczuwa presję, by „radzić sobie ze wszystkim samemu”.
fot.materiał partnera
74% mam (3/4 mam) uważa, że oczekiwania wobec nich znacznie wzrosły w ciągu ostatnich 10 lat.
88% społeczeństwa dostrzega, że mamy poświęcają własne zdrowie i dobre samopoczucie, aby opiekować się swoim dzieckiem.
Te wyrzeczenia mają konsekwencje – 74% mam odczuwa większy niepokój niż przed narodzinami dziecka.
51% mam przyznaje, że brak snu jeszcze bardziej zwiększa presję, a 23% traci co najmniej trzy godziny snu każdej nocy.
Co więcej, 73% mam zdaje sobie sprawę, że ich długotrwałe zmęczenie i stres wpłyną negatywnie na ich zdolność do opieki nad dzieckiem.
Czas, aby mamy miały więcej wsparcia – bo kiedy mama czuje się dobrze, korzysta na tym cała rodzina. #ShareTheCare #Opieką warto się dzielić
Czas, by społeczeństwo dostrzegło, jak ważne jest dzielenie się opieką nad dzieckiem. To nie tylko wsparcie dla mam, ale także okazja, by uczestniczyć w pięknie i radości, jakie niesie macierzyństwo – choć nie brakuje też wyzwań.
29% mam czuje się źle, prosząc o pomoc, bo uważa, że powinny „radzić sobie same”.
31% obawia się, że byłoby to obciążeniem dla innych, a 20% czuje się winne, że potrzebuje pomocy, kiedy inne matki radzą sobie same.
38% społeczeństwa nie oferuje wsparcia, bo boi się, że nie zajmie się dzieckiem tak, jak oczekuje tego mama.
Tylko 26% osób deklaruje, że bez wahania pomogłoby mamie, gdyby o to poprosiła.
fot.materiał partnera
Philips Avent od ponad 40 lat wspiera mamy i troszczy się o ich samopoczucie jak i dobro ich noworodków. Towarzyszymy rodzicom od planowania ciąży, przez jej przebieg, aż po pierwsze lata życia dziecka. Nasze sprawdzone produkty ułatwiają partnerom i bliskim dzielenie się opieką, wspierając rodziców w budowaniu równowagi w codziennym życiu.
Od 1984 roku tworzymy innowacje, które ułatwiają dzielenie się opieką:
66% mam chciałoby, aby ich partnerzy bardziej angażowali się w opiekę nad dzieckiem, a 44% liczyłoby także na wsparcie dziadków.
Gdy tatusiowie, partnerzy, dziadkowie i bliscy aktywnie pomagają, zyskuje nie tylko mama – dziecko otaczają różne osoby, które je kochają, wspierają i zapewniają mu poczucie bezpieczeństwa.
#ShareTheCare – bo opieką warto się dzielić.
Philips Avent inicjuje kampanię #ShareTheCare #Opieką warto się dzielić, która podnosi świadomość i zachęca bliskich do aktywnego wspierania mam. Czasem wystarczy przejęcie nocnego karmienia lub odciążenie mamy w codziennych obowiązkach.
fot.materiał partnera
"Mamy są fundamentem naszego społeczeństwa, ale presja, by być „mamą” 24/7, nie powinna być powszechna. My jako marka Philips Avent chcemy pokazać, że mamy mają prawo zadbać o siebie – i że to korzystne zarówno dla nich, jak i dla dziecka. Konieczne jest przełamanie tabu, że proszenie o pomoc nie oznacza, że mama sobie nie radzi. Dlatego tak ważne jest, aby bliscy aktywnie oferowali wsparcie. Zacznijmy od prostego pytania do mam wokół nas: „Czy mogę Ci dzisiaj jakoś pomóc?”. Co więcej, pomoc nie powinna ograniczać się tylko do najbliższej rodziny, bo pomóc może również babcia, ciocia czy koleżanka. Jeśli wszyscy zmienimy swoje podejście i zaczniemy działać, naprawdę możemy zrobić różnicę, bo #Opieką warto się dzielić.”
Produkty Avent wspierają kobiety na każdym etapie macierzyństwa – od planowania ciąży, przez jej przebieg, aż po pierwsze lata życia dziecka. Naszym celem jest poprawa zdrowia i dobrostanu mamy, dziecka i całej rodziny.
Dajemy mamom pewność i spokój dzięki innowacyjnym, intuicyjnym rozwiązaniom, takim jak aplikacja Philips Ciąża+, butelki i smoczki Responsywne Natural Philips Avent oraz inteligentne nianie video Philips Avent SenseIQ, które ułatwiają dzielenie się opieką i budowanie wsparcia wśród bliskich – zwłaszcza w tych kluczowych, pierwszych miesiącach życia.
*Badanie przeprowadzone przez OnePoll na zlecenie Philips w listopadzie 2023 z 12 000 mam z dziećmi 0-3lat w USA, Francji, Indii, Indonezji, Polsce, Turcji, Brazylii i Niemiec.
Materiał prasowy