Badanie przeprowadzono wśród młodzieży w wieku 11 do 17 lat, gdzie z całej grupy aż 24% przyznało, do błędnego podania wieku. Co więcej, okazuje się, że dzieci rejestrują się w mediach społecznościowych w coraz młodszym wieku.
Badanie, które miało na celu opracować nowe narzędzia i metodologię uzyskania prawdziwego obrazu odbioru reklam ukazało szokującą prawdę. Dodatkowo ważne jest, że skoro dzieci rejestrują się w mediach społecznościowych z fałszywym wiekiem, to firmy zajmujące się marketingiem powinny tak dopasowywać algorytmy by ich reklama była z dala od młodych ludzi. Ważny jest monitoring skuteczności działań i kierowania treści do odpowiedniej grupy wiekowej.
To bardzo ważny temat, bo poprzez błędne podawanie wieku, dzieci narażone są na wyświetlanie reklam z ograniczeniami wiekowymi niż osoby, które prawidłowo skonfigurowały swoje profile.
Przeczytaj również: