Już wiosna, a zatem wielkimi krokami zbliża się czas matur oraz egzaminów ósmoklasisty. Jest to dobry moment do tego, żeby zastanowić się, dlaczego już od dłuższego czasu, rok do roku, tak duży odsetek uczniów ma problemy ze zdaniem lub zadowalającym wynikiem egzaminu z matematyki. Pandemia oraz nauka zdalna, która w większości jest negatywnie oceniana przez uczniów i rodziców, bez wątpienia nie pomogła owe wyniki poprawić. Okazuje się, że przyczyna tak niskiej zdawalności może tkwić dużo głębiej – nawet w początkowych klasach szkoły podstawowej.
[1] Centralna Komisja Edukacyjna, „Wstępne informacje o wynikach egzaminu maturalnego przeprowadzonego w terminie głównym 2021”
[2] Centralna Komisja Edukacyjna, „Egzamin ósmoklasisty 2021. Rozkłady i parametry”
[3] Centralna Komisja Edukacyjna, „Wstępne informacje o wynikach egzaminu maturalnego w 2012 r.”
[4] Najwyższa Izba Kontroli, „Informacja o wynikach kontroli: Nauczanie matematyki w szkołach” - https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/matematyka-do-poprawy.html