Nie tracisz kilogramów po ciąży? Oto potencjalne powody!

Poznaj 10 powodów, dlaczego twoja waga stoi w miejscu.
Nie tracisz kilogramów po ciąży? Oto potencjalne powody!
fot. istock.com
10.06.2021
Katarzyna Lemanowicz

Trudno przewidzieć, ile kilogramów przybędzie nam w błogosławionym stanie. Jedne kobiety tyją niewiele, inne natomiast potrafią przybrać 20 kilogramów i więcej. Bywa, że waga wraca do normy tuż po urodzeniu dziecka, ale są kobiety, które nie mogą zgubić nawet drobnej nadwagi. Specjaliści przestrzegają przed odchudzaniem dopóki matka karmi piersią. Jeśli waga stoi w miejscu, przede wszystkim zastanów się dlaczego tak może być. 

Odchudzanie po ciąży - dlaczego nie widać efektów?

#1 Wielkość posiłku – Nawet jeśli jesz zdrowo i waga powinna spadać, zastanów  się czy na talerzu nie jest zbyt dużo. Wielkość posiłku, nawet bardzo zdrowego może wpływać na stojącą wagę. 

#2 Brak czasu na śniadanie – Gdy pojawia się małe dziecko, świat staje do góry nogami, czasem poranny rozgardiasz sprawia, że mamusie zapominają o sobie i nie jedzą śniadania. Gdy głód przypomina o sobie możesz jeść znacznie więcej niż powinnaś.

#3 Wieczorne podjadanie – Wiele mam przez cały dzień nie ma czasu na regularne posiłki, za to nadrabiają gdy maluszek pójdzie spać. Jednak wieczorne posiłki są "zabójcze" dla naszej wagi.

#4 Skończyłaś karmić piersią - Karmiąca mama potrzebuje więcej kalorii, mamusie często gdy przestają karmić malucha, nie zmniejszają kaloryczności posiłków.  

Zobacz więcej: Chcesz schudnąć? Nigdy więcej nie popełniaj TYCH BŁĘDÓW!

Odchudzanie po ciąży

fot. istock.com

#5 Kończenie posiłków po dzieciach – To niezwykle "zdradziecki" nawyk. Jedzenie dla dzieci np. kaszki są bardzo kaloryczne, poza tym dojadanie czegoś co nie chcesz, by się zmarnowało to dodatkowe kalorie dla ciebie.

#6 Jedzenie w pośpiechu – Mamusiom często zdarza się jeść w pozycji stojącej, gdzieś pomiędzy innymi czynnościami. W ten sposób można nabrać nawyku podjadania przez cały dzień.  

#7 Brak czasu na ćwiczenia - Po porodzie życie trzeba zorganizować na nowo, czasem w tym wszystkim brak czasu na ćwiczenia. Może mieć to szczególny wpływ na mamusie, które przed ciążą czy w czasie ciąży były bardziej aktywne.  

#8 Brak snu – To udowodnione naukowo, że kobiety które śpią mniej niż 5 godz. na dobę, są bardziej narażone na problemy z wagą. 

#9 Randka z mężem – Dbacie o wasz związek, ale nie macie z kim zostawić dziecka i robicie romantyczne kolacje w domu? Niestety jedzenie i wino kiedy maluch uśnie (zazwyczaj  po 22) to zbędne kalorie. 

#10 Nadal nosisz ciążowe ubrania – Obszerne ubrania nie sprzyjają motywacji, choć bez wątpienia są bardzo wygodne.

Zanim zaczniesz panikować przeanalizuj swój tryb dnia. Czasem proste “uporządkowanie” posiłków: kontrola pory jedzenia, ilości i wielkości posiłków, a także ograniczenie podjadania mogą zmienić wiele. Nie powinno także w twoim życiu zabraknąć ruchu, dziecko to nie wymówka, możecie ćwiczyć razem! 

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie