Jak nie przytyć w ciąży?

Jak jeść, aby po ciąży nie mieć znacznej nadwagi?
Jak nie przytyć w ciąży?
fot. istock.com
29.09.2020
Dominika Stanisławska

Problem otyłości dotyczy coraz większej liczby Polaków. Często można spotkać na ulicy otyłą matkę z równie grubym dzieckiem. Nie jest to zdrowe dla obojga. Wszystko zaczyna się w domu. Jeśli ze swojego nie wyniosłaś dobrych nawyków, to możesz się ich nauczyć i przekazać je swojemu dziecku. Wszystko zaczyna się od pierwszego dnia ciąży. Czy da się nie przytyć w ciąży? Można jeść co się chce w nieograniczonych ilościach? Jak opanować ataki głodu?
Zobacz więcej: Otyłość w ciąży - szkodzi TOBIE i DZIECKU!

Jak zbilansować dietę w ciąży, aby znacznie nie przytyć?

Przede wszystkim zrezygnuj z cukrów. Im mniej cukru w diecie tym lepiej dla ciebie i dziecka. Zrezygnuj ze słodkich przekąsek, z ciast, ciastek i tego typu wyrobów. Ogranicz także owoce, które mają dużo cukru, jak np.: banany. Zamiast cukru białego postaw na miód. Jedz pięć posiłków dziennie – jeśli do tej pory nie miałaś czasu na takie jedzenie, to teraz będzie ci o wiele łatwiej zacząć. W końcu nie tylko walczysz o zdrowie swojego dziecka, ale również o piękną sylwetkę dla siebie.
Wszystko zaczyna się w domu.
fot. istock.com

Postaw na wartościowe produkty

Jedz dużo ryb i warzyw, ale ogranicz owoce. Nie zapominaj o jajkach i innych zdrowych tłuszczach. Pij bardzo dużo wody. Im więcej wody, tym mniejsze ryzyko wystąpienia ataków głodu. Pięć posiłków dziennie to także sposób na walkę z tego typu atakami. Jeśli jesz regularnie to organizm nie domaga się produktów, bo zaspokajasz jego potrzeby. Jedzenie co 2-3 godziny zapewni ci uczucie sytości przez cały dzień. Na wypadek nagłej potrzeby zjedzenia zawsze miej przy sobie surowe warzywo, po które możesz sięgnąć oraz butelkę wody. Do tego postaw na chrupkie pieczywo, które również dobrze sprawdzi się w diecie.
Zobacz więcej: Zgaga w ciąży – jak sobie z nią radzić?

Sport to zdrowie

Jeśli przed ciążą byłaś aktywna to nie ma potrzeby rezygnowania z tego, ale jeśli nie byłaś, to możesz zacząć się poruszać. W ciąży zalecany jest ruch i rozciąganie, które dobrze przygotowuje do porodu. Idź z koleżanką na basen lub na jogę. Spacery również są zalecane. W ciąży z pewnością znajdziesz wiele aktywności, które sprawią ci przyjemność i pozwolą na utrzymanie ładnej sylwetki.

Zmiana nawyków i diety, którą trwa przez 9 miesięcy pozwala później prowadzić zdrowy tryb życia, ogranicza ryzyko cukrzycy, stanu przedrzucawkowego i wielu innych schorzeń podczas i po ciąży. Uczy ciebie, w przyszłości twoje dziecko, jak dbać o zdrowie nie rezygnując ze smacznych posiłków.

SONDA
Masz problemy ze zrzuceniem wagi po ciąży?
Masz problemy ze zrzuceniem wagi po ciąży?

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie