Good Wood powstało, by stworzyć coś wyjątkowego dla dzieci!

Good Wood to rodzinna, autorska marka.
Good Wood powstało, by stworzyć coś wyjątkowego dla dzieci!
Magdalena Godziszko/GoodWood
21.04.2023
Katarzyna Lemanowicz

Tworzą place zabaw dla dzieci – wielofunkcyjne, w naturalny sposób wspierające motorykę dziecka, integrację sensoryczną i kreatywność. Od czego to się zaczęło? Przeczytaj poniżej. 

Wywiad z Magdaleną Godziszko właścicielką Good Wood

Jak wszystko się zaczęło? Skąd pojawił się pomysł?

Good Wood powstał dlatego, że chcieliśmy stworzyć coś wyjątkowego dla naszych kochanych dzieci. Szukaliśmy czegoś, co pozwoli Jasiowi, Franiowi (a teraz również Heniowi) właściwie się rozwijać, mieć dużo ruchu, a przede wszystkim świetnie się bawić. Lubimy design, cenimy dobry smak i dlatego postawiliśmy na ciepłe, naturalne drewno, które oboje kochamy.

Jestem mamą Janka, Franka i Henia. Ja, mama jestem trochę animatorką czasu wolnego, a trochę managerem życia rodzinnego. Wcześniej pracowałam jako inżynier – lider projektów usprawniających procesy i produkcję.

fot. goodwoodpoland.pl

Gdy byłam w ciąży, sporo czytałam na temat prawidłowego rozwoju dzieci i tego, jak mądrze go wspierać. Nowo narodzony człowiek jest zdolny jedynie do kontrolowania niektórych mięśni. A potem dzieje się mały cud – dziecko zaczyna panować nad ruchami swojego ciała. Czy to nie wspaniałe i niezwykłe?

Wniosek jest oczywisty – rozwój dziecka (czyli jego motorykę, integrację sensoryczną, zdolności intelektualne…) wspieramy tym mocniej, im częściej pozwalamy mu na swobodną aktywność fizyczną. To bardzo proste, bo właśnie ruch sprawia dzieciom największą radość! Głęboko wierzę, że mądre wspieranie naturalnej potrzeby ruchu, to najlepsza rzecz, jaką możemy zrobić dla naszych dzieci. Właśnie dlatego powstała marka Good Wood.

Pomysł narodził się z marzenia o ładnym, doskonale bezpiecznym bujaku dla dzieci. Na początku przyszły produkt był po prostu mebelkiem wykonanym z pomocą naszej rodziny, tylko na potrzeby naszych synów. Bardzo szybko okazało się, że bujak to wyśmienita zabawa – nie tylko dla najmłodszych. Pozytywne opinie najbliższych, ich wsparcie i pomoc zachęcił nas do podjęcia wyzwania i stworzenia marki Good Wood.

To od Janka i Franka wszystko się zaczęło, potem dołączył Henio. To właśnie oni są pierwszymi osobami, które testują produkty, podpowiadają zmiany i nakreślają kolejne projekty (to chyba najlepszy team, z jakim kiedykolwiek pracowałam). Robili to wszystko już wtedy, gdy nie potrafili jeszcze mówić i to w najprostszy możliwy sposób – po prostu świetnie się bawiąc. Także teraz to właśnie ich szczery uśmiech i radość malująca się na ich buziach świadczą o tym, że przedmioty, które tworzymy, nabierają coraz lepszych kształtów.

Jak wyglądały początki rozwoju własnej marki? Czy łatwo było zdecydować się na własny biznes?

Moja decyzja niewracania do pracy w wymarzonej przeze mnie korporacji była trudna. Jednak nasi chłopcy potrzebowali więcej czasu w domu, adaptacja w klubie malucha nie powiodła się, to był też czas narodzin bujaka. Splot wielu wydarzeń, potrzeby dzieciaków, wewnętrzny głos – pomogły mi podjąć tę decyzje. Ten wewnętrzny głos – teraz to wiem – to była właśnie intuicja.

Usłyszałam kiedyś, że największą motywacją do pracy jest możliwość rozwoju. Ów rozwój daje najwięcej satysfakcji – czy tak jest u innych? – nie wiem, ale u mnie to się zawsze sprawdzało. No właśnie – w korporacji są szkolenia, spotkania biznesowe z trenerami, są mentorzy, w końcu konkurencyjność rynku pracy. Zastanawiałam się jak to jest w przypadku prowadzenia własnej firmy. Na szczęście są takie instytucje, które dbają o przedsiębiorców. Ja dzięki mojej przyjaciółce trafiłam na cudowną organizację, z którą jestem związana od samego początku prowadzenia firmy. Mowa oczywiście o Sieci Przedsiębiorczych Kobiet. Pierwszym doświadczeniem z Fundacją SPK był wspaniały program dla kobiet, które stawiają pierwsze kroki w biznesie – Biznes W Kobiecych Rękach.

Teraz po 6 latach nieustannego kontaktu z SPK jestem w programie NEXT – to program wspierający kobiece biznesy, które są już na rynku. To program skierowany do przedsiębiorczych kobiet, które myślą o akceleracji biznesu i wyjściu na rynki zagraniczne. 

Takie programy i inicjatywy są cudowne i to dzięki nim mam możliwość rozwoju siebie i firmy.

fot. goodwoodpoland.pl

Jakie były największe wyzwania?

Jak zawsze początki nie są łatwe. U mnie nałożyło się wiele aspektów. Po pierwsze – nowa rola – macierzyństwo i to od razu skok na głęboką wodę – bo bliźniaki. Po drugie długie nieprzespane noce. Dodatkowo moja silna potrzeba robienia „czegoś więcej niż tylko opieka nad chłopakami i ogarnianie domu”. W tym samym czasie Michała ambitna, wymagająca praca. Także wyzwań było sporo.
Z drugiej strony szansa, ciekawe perspektywy, wyzwanie i chęć rozwoju. To niesamowite, trudne do opisania uczucie, ta ekscytacja związana z tworzeniem czegoś zupełnie nowego, czegoś naszego…
Myślę, że największym wyzwaniem wtedy – ale również teraz jest znalezienie balansu pomiędzy tym wszystkim. Jak spełniać się i rozwijać w firmie, a jednocześnie nie stracić z oczu tego co najważniejsze – rodziny, miłości i potrzeby bliskości.

Dla mnie najtrudniejsze jest wyłączyć się i nie myśleć o nowych produktach, o rozwoju, o usprawnieniach. Ciężko jest zamknąć laptopa – i być tu i teraz z dziećmi. To jest obszar, o który bardzo muszę dbać – ja i mąż. Z drugiej strony zdarzają się nam sytuacje, że w środku tygodnia idziemy na spacer do lasu, bo po prostu – taka padła propozycja, mamy taką możliwość i nic nas nie ogranicza. Cenię sobie tę wolność

Jak teraz wygląda Pani życie?

Moje życie jest ciekawe, intensywne, nieprzewidywalne, niemożliwe do zaplanowania. Tak jak już pisałam: jestem trochę animatorką czasu wolnego, a trochę managerem życia rodzinnego. Jestem operatorką pralki, zmywarki, taksówkarzem, kucharzem (…). Na szczęście nie jestem w tym sama - muszę wspomnieć oczywiście o moim największym wsparciu – moim mężu Michale. Michał, oprócz bycia tatą, również jest full -time w załodze Good Wood.

Biznesowo oboje zajmujemy się wszystkim: marketingiem, produkcją, logistyką, kontaktem z klientem. Obecnie skupiamy się również na nowych produktach, które już niebawem pojawią się w ofercie. W prowadzeniu firmy bardzo dużo czerpiemy z naszych zawodowych doświadczeń i tak się jakoś złożyło, że uzupełniamy się i naturalnie dzielimy zadaniami.

Jakich rad udzieliłaby Pani naszym czytelniczkom, które są na macierzyńskim i myślą "co dalej"?

Moim zdaniem tylko decyzje podjęte wspólnie, a więc przez serce i rozum to te właściwe decyzje. Czasem trzeba odpuścić, czyli znaleźć konsensus. Czasem można wypracować kompromis, ważne aby wziąć pod uwagę oba aspekty. Poniżej kilka porad, może komuś pomogą…

  • WŁĄCZ CIEKAWOŚĆ. Nie upieraj się przy jednym. Poszukaj odstępstw od reguły. Poszukaj rozwiązania pośredniego. Opcja idealna może być niemożliwa, wtedy kompromis okazuje się zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż trwanie w poszukiwaniu rozwiązania idealnego.
  • BĄDŹ OTWARTA. Pytaj innych. Doceń siłę networkingu. Pytaj, ale nie po to aby kto inny podjął decyzje czy wziął odpowiedzialność za ciebie. Pytaj by zdobyć nowe informacje, poznać inny punkt widzenia, nabrać nowej perspektywy.
  • USTAL PRIORYTETY. Zadawaj sobie pytania „co w tym momencie jest dla mnie najważniejsze?”. Już sama odpowiedź na to pytanie powinna zmniejszyć mentlik w głowie. Wtedy też napięcie powinno się zmniejszyć, a to bardzo pomaga przy podejmowaniu decyzji.
  • POZNAJ SWOJE POTRZEBY. Bez wątpienia trudniej jest dokonać wyborów, jeśli nie wie się tak naprawdę, czego się chce. Myślę, że określenie własnej wizji siebie, ustalenie swoich potrzeb, wartości i celów to połowa sukcesu. Zwracaj uwagę na swoje odczucia, intuicja jest cicha i ulotna, jeśli nie czujesz siebie, intuicji też możesz nie usłyszeć.

Magdalena Godziszko

Magdalena Godziszko - założycielka Good Wood - rodzinnej, autorskiej marki, tworzącej place zabaw dla dzieci.

Polecane wideo

Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
Magda (Ocena: 5) 24.04.2023 15:39
Bardzo dziękuję za tę rozmowę. To była czysta przyjemność podzielić się moją historą.
odpowiedz
Polecane dla Ciebie