Biznesmama - "Produkty Unit4men®, to wyjątkowe połączenie naturalnego składu kosmetyku z prawdziwie męskim zapachem ekskluzywnych perfum"

Przeczytaj koniecznie wywiad z Aleksandrą Karczmarczyk - współwłaścicielką marki Unit4Men®
Biznesmama - "Produkty Unit4men®, to wyjątkowe połączenie naturalnego składu kosmetyku z prawdziwie męskim zapachem ekskluzywnych perfum"
fot. Aleksandra Karczmarczyk
19.12.2020
Katarzyna Lemanowicz

Marka Unit4Men® to odpowiedź na potrzeby rynku kosmetycznego, przepełnionego głównie damskimi, ale też syntetycznymi produktami do pielęgnacji, które nie odpowiadają na potrzeby nowoczesnego i świadomego mężczyzny. To, co wyróżnia produkty marki Unit4men®, to przede wszystkim wyjątkowe połączenie naturalnego składu kosmetyku z prawdziwie męskim zapachem ekskluzywnych perfum. 

Przeczytaj rozmowę z Aleksandrą Karczmarczyk - współwłaścicielką marki Unit4Men®

Skąd pomysł na stworzenie marki dla Panów?

Wraz z moim wspólnikiem wiedzieliśmy, że chcemy stworzyć własną markę. Jednak podeszliśmy do tego trochę od innej strony. Związani z branżą kosmetyczną jesteśmy od ponad 10 lat, ale zawsze była to praca dla kogoś – standardowo, jak w takich historiach bywa – dla korporacji. Jesteśmy pasjonatami tego co robimy, więc zawsze poświęcaliśmy się dużo bardziej niż wymagały tego nasze stanowiska. Chcieliśmy swoją pasję, energię i kreatywność wykorzystać we własnym biznesie. Wielokrotnie rozmawialiśmy o tym, czego na rynku brakuje i zadawaliśmy sobie pytanie – czemu jeszcze nikt tego nie zrobił? Podczas jednej z takich rozmów postanowiliśmy, że na początek, bez żadnych zobowiązań przyjrzymy się, ale tak dogłębnie, czy to jakie mamy przeczucia, pokrywa się z faktycznymi danymi.

Przyznam szczerze, że pierwsze 6 miesięcy naszej pracy to była dogłębna analiza wszystkich dostępnych danych: rynkowych, konsumenckich, trendów w kosmetykach w Polsce, Europie i na świecie. Korzystaliśmy z wszystkiego, co można znaleźć w Internecie, w prasie fachowej. Po analizie wyszły nam wyraźnie 3 główne trendy rynkowe: premiumizacja, męskość i naturalność. A później tak naprawdę był to efekt kuli śniegowej.

Co powinna mieć w sobie kobieta, żeby stworzyć biznes/markę? 

Przede wszystkim powinna być wytrwała. Własny biznes to ciężki kawałek chleba. Praca po nocach, presja i tak naprawdę niepewność na każdym kroku. Często musimy podejmować decyzje w ciemno, lub też borykać się ze skutkami sytuacji, na które kompletnie nie mamy wpływu, doskonały przykład to kryzys spowodowany przez Covid. Jednakże jeśli mamy w sobie determinację, ściśle określony cel do którego dążymy, to my kobiety zawsze znajdziemy siłę aby to osiągnąć. Potrafimy wiele znieść, wiele poświęcić i widzę to na każdym kroku, gdy współpracuje z innymi kobietami, które w obecnych czasach są bardzo aktywne zawodowo. Często jak ja są mamami, borykają się z milionami problemów, ale potrafią walczyć o swoje marzenia jak lwice. 

Jak w dzisiejszych czasach wygląda tworzenie biznesu? 

Z jednej strony jest dużo łatwiej niż za czasów naszych rodziców - jeśli tylko umiemy szukać, poprzez internet znajdziemy dosłownie wszystko. Z drugiej strony rynek jest bardzo nasycony i trzeba czymś się wyróżnić, znaleźć swoją niszę, aby przekonać konsumenta do swojego produktu. Początki nie są łatwe, chociażby u nas - chcieliśmy zaczynać od małych ilości produkcyjnych ze względu na koszta, więc znaczna część dostawców nie chciała w ogóle się podjąć realizacji tak małych zamówień. Ale siła i upór doprowadziły nas w końcu do wspaniałych ludzi, którzy wierzyli w nasz pomysł i produkty i nam pomogli.

Jakie wyzwania stoją przed kobietami, które chcą tworzyć swój biznes?

Przede wszystkim jest to wyzwanie połączenie życia rodzinnego z pracą. Brzmi trywialnie, ale ciągle mam wrażenie, że w przypadku mężczyzn nie ma aż tak dużych wymagań jak to ma miejsce w stosunku do kobiet. To my "powinnyśmy" dbać o dom, obiady, ciepło domowego ogniska. A gdy zdarza się, że zostajemy w pracy do późna, nie dość że same mamy wyrzuty sumienia to i ogólnie społeczeństwo to piętnuje. Choć czasy się zmieniają to jednak polska mentalność nadal pozostawia wiele do życzenia.

Jak godzi Pani bycie mamą z pracą zawodową i rozwijaniem własnego biznesu?

Jestem matką kilkumiesięcznej córeczki i przyznam szczerze że połączenie rodzicielstwa z własnym biznesem nie jest sprawą łatwą. Ale z drugiej strony tłumaczę sobie zawsze że szczęśliwa mama to szczęśliwe dziecko, a ja spełniam się w tym co robię i nie chciałabym rezygnować z pracy. Oczywiście każdą wolną chwilę spędzam z córką, ale zazwyczaj kończy się to tak że gdy tylko ona śpi - ja pracuje. A wieczorami dosłownie zasypiam na siedząco.

Proszę opowiedzieć kilka słów o marce

Marka Unit4Men® to odpowiedź na potrzeby rynku kosmetycznego, przepełnionego głównie damskimi, ale też syntetycznymi produktami do pielęgnacji, które nie odpowiadają na potrzeby nowoczesnego i świadomego mężczyzny. To, co wyróżnia produkty marki Unit4men®, to przede wszystkim wyjątkowe połączenie naturalnego składu kosmetyku z prawdziwie męskim zapachem ekskluzywnych perfum. W chwili obecnej na rynku polskim jeśli chodzi o męską pielęgnację, jesteśmy jedyną marką naturalnych kosmetyków do kompleksowej pielęgnacji, o zapachu perfum. Posiadamy całą linię produktów stworzonych dla mężczyzn w jednym zapachu. Każdy produkt marki Unit4Men® zawiera wyłącznie naturalne substancje aktywne, których działanie zostało potwierdzone licznymi badaniami. Ponadto nasze kosmetyki pozbawione są negatywnych składników, takich jak: siarczany (SLES, SLS), sztuczne barwniki, parabeny, silikony, czy oleje mineralne. Ale to co wyróżnia szczególnie naszą markę, to zapach kosmetyków. Był on dla nas kluczowy, gdyż wiemy, że mężczyźni często rezygnują z używania naturalnych kosmetyków, właśnie ze względu na ich specyficzny zapach. Dlatego też stworzyliśmy innowacyjne połączenie naturalnych składników z ekskluzywnymi zapachami męskich perfum. Kompozycje zapachowe opracowaliśmy we współpracy z perfumiarzami, zgodnie ze sztuką perfumiarstwa. Zapach linii CITRUS&MUSK łączy w sobie świeże, cytrusowe nuty z intrygującymi, cięższymi nutami kardamonu i piżma. To co wyróżnia naszą markę kosmetyków, to również szczerość, jasność przekazu, dbałość o najmniejszy element każdego produktu. 

Silna kobiet według Pani to...?

Silna kobieta według mnie to kobieta, która wie czego chce i umie do tego dążyć. Jest wytrwała i konsekwentna w drodze, którą sobie określi. Żyje w zgodzie ze sobą i swoimi wartościami. Docenia, nie ocenia, jest tolerancyjna i otwarta. Potrafi godzić obowiązki związane z różnymi rolami, które pełni, nie zapominając jednocześnie o sobie i swoich potrzebach. 

Polecane wideo

Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
Aga (Ocena: 5) 19.12.2020 10:21
Znam te kosmetyki - kupiłam mężowi na prezent, jestem pozytywnie zaskoczona, że to polska marka, nie wiedziałam.
odpowiedz
Polecane dla Ciebie